رژیم های “یویوی” را فراموش کنید

۰۷اردیبهشت،

رژیم یکی از مهمترین تصمیماتی است که یک فرد مبتلا به چاقی می تواند بگیرد اما در کنار این تصمیم نگه داشتن رژیم نیز از همه چیز مهمتر است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، یکی از بزرگترین شمکلاتی که با اشخاص چاق همراه است فکر وخیال لاغر کردن و کاهش وزن است. در میان آن های که می توانند لاغر کنند نیز بعضی دچار مشکلی بزرگتر به نام رژیم”یویوی” می شوند.

این رژیم بدین معنا است که فرد در یک دوره وزن خود را تا حد امکان کاهش می دهد سپس با رها کردن رژیم بار دیگر میزان بسیاری به وزنش اضافه می گردد. این سبب می گردد تا چربی ها بار دیگر بدن او را احاطه کنند و یکی از بدترین نوع های رژیم است چرا که تعادل دستگاه های بدن را برهم نی زند.

برای مقابله با رژیم های اینگونه باید روش های مختلفی را به کار بست. دیر اقدام کردن برای پایان دادن به این رژیم می تواند سبب از کارافتادن اندام هایی ماندد قلب شما شود. در ادامه ۴ راه اصلی برای پایان دادن به این موضوع را با هم مرور می کنیم:

** ژیاده روی اولین گام برای کنترل وزن است پس می تواند به راحتی وزن شما را در یک حالت ثابت نگه دارد. پزشکان همیشه پیشنهاد میکنند که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. این میزان شاید به نظر کم باشد اما برای نگه داشتن وزن در یک حالت ثابت بسیار مفید است.

** گرسنگی موردی است که سبب می گردد کنترل شما از دست رفته و رژیم خود را بشکنید. برای جلوگیری از این مشکل می توانید صبحانه خوردن آن هم در صبح زود را امتحان کنید. صبحانه مملو از خوراکی های شامل غلات کم چرب و لبنیات کنید. همچنین می توانید برای صبحانه از پروتئین نیز استفاده کنید تا  حالت گشنگی را از بین ببرید.

** وزن خودتان را هر لحظه در یاد داشته باشید تا آمار آن در دستتان خارج نشود . برای اینکار یک ترازو خریداری کرده، در گوشه ای از خانه قرار دهید. به طور متوسط روزانه یا هر دو روز یکبار از این ترازو استفاده کنید. به یاد داشتن وزن سبب می گردد شما هیچوقت نخواهید به وزن سابقتان برگردید.

** با حالت رژیم احساس ارامش کنید تا بتوانید برای مدت بسیاری به آن ادامه دهید. همیشه این فکر را به خودتان تلقین کنید که رژیم سبب سلامتی شما می گردد پس نیازی به از بین بردن آن برای خوردن غذای بیشتر نیست. در میهمانی های نیز سعی کنید با غذای کمی که کشیده اید بازی کنید تا هوس پرس دوم به سر شما نزند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.