رکود اقتصادی دامنگیر شهرداریهای آمریکا نیز شد

رکود بزرگ پس از وال استریت به آستانه شهرداری های شهرهای کوچک و بزرگ آمریکا رسیده و این مسئله ممکن است ایمنی عمومی شهروندان آمریکایی را به مخاطره اندازد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان ،  هم اینک زمزمه کاهش بودجه خدمات شهری به گوش می رسد. سوال این است که آیا مشکلات اقتصادی و مالی آمریکا ، بویژه کاهش بودجه آتش نشانی ها و پلیس  شهرهای کوچک و بزرگ ایمنی شهروندان را به مخاطره نمی اندازد؟ یکی از جاهایی که جواب این پاسخ را می توان یافت شهر اسکرنتون در ایالت پنسیلوانیاست. اخیرا در این شهر حقوق نیروهای پلیس و کارکنان ایستگاههای آتش نشانی به حداقل حقوق و دستمزد کاهش یافته است. گفته می شود حقوق ماموران آتش نشانی ۶۶ درصد کاهش یافته است.
باب زولتویچ از  ماموران آتش نشانی اسکرنتون گفت: من  به عنوان یک مامور آتش نشانی به خودم می بالم اما بیشتر به عنوان یک پدر به خودم می بالم که بتوانم زندگی خانواده ام را تامین مالی بکنم. من بسیار نگرانم که اگر این وضع ادامه یابد من قادر نخواهم بود از خانواده ام حمایت کنم. این مسئله برایم بسیار نگران کننده است. با این حال، من بسیار خوش اقبال بوده ام که در این اوضاع اقتصادی شغلی برای خودم دارم .
یکی از نیروهای پلیس شهر اسکرنتون نیز که مدت۲۰ سال به این کار اشتغال داشته است گفت از اینکه حقوق وی به حداقل حقوق و دستمزد کاهش یافته یکه خورده است.  
ران آلونگی در گفتگو با سی ان ان تائید کرد که میزان حقوق و دستمزد وی  ۸۰ درصد کاهش یافته است. وی با اعلام اینکه ایالت کالیفرنیا در چند هفته گذشته دچار مشکلات اقتصادی وخیمی شده است ابراز امیدواری کرد که این وضع در شهرهای دیگر آمریکا تکرار نشود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.