رکود اقتصادی اروپا، اوضاع “آلمان” را بحرانی کرده است

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

کارشناسان مسائل اقتصادی عقیده دارند مهمترین علت رشد اقتصادی بسیار ناچیز آلمان، اوضاع نابسامان اقتصادی اتحادیه اروپا و کاهش صادرات این کشور بوده است.

به نقل از یورونیوز، نشانه هایی از بهبود اوضاع اقتصادی در منطقه یورو مشهود است. با وجودیکه از پویایی اقتصادی آلمان، مهمترین قدرت اقتصادی ناحیه یورو کاسته شده، پیش بینی اوضاع اقتصادی در سال ۲۰۲۴ ، بهتر از پیش بینی های دو سال اخیر است.

اوضاع اقتصادی آلمان به علت وضع نامساعد اقتصادی اروپا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ بسیار دشوار بود و همین مسئله باعث شد رشد اقتصادی آلمان در طول سال فقط به چهار دهم درصد برسد.

این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۰٫۷ و در سال ۲۰۱۱ به سه درصد می رسید. ارقام قطعی رشد اقتصادی سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ ، در ماه فوریه منتشر خواهد شد.

“رابرت هالوی” تحلیلگر اقتصادی “بادر” بانک گفت: آینده شکوفا تر به نظر می رسد زیرا چشم انداز برای اقتصاد جهان مثبت تر از قبل شده است و این مسئله برای ارزش سهام شرکت های آلمانی حاضر در بازار بورس با قابلیت صادرات، مثبت است.

صنایع صادرات آلمان برخلاف سال های قبل، نقش قوه محرکه اقتصاد آلمان را در سال ۲۰۲۴ ایفا نکرد و فقط مصرف داخلی خانوارهای آلمانی باعث نجات رشد اقتصادی شد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.