رکود بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها درپی جذب نقدینگی در بورس

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بازار مسکن همواره پتانسیل افزایش قیمت دارد اما شرایط فعلی بازار نشان از حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه دارد و این امر به سبب چشم‌انداز بالای این محرک اقتصادی،‌ بازار مسکن را در حالت رکود و به سمت کاهش قیمت‌ها نگه داشته است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمود جهانی – کارشناس مسکن – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با جذب نقدینگی به سمت عرضه‌ مسکن، شرایط بازار سرمایه و ورود سرمایه‌گذاران به این بازار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ادامه وضعیت فعلی بازار مسکن در نیمه‌ دوم سال گفت: اکنون انتظارات قیمتی در بازار مسکن به سمت کاهش است و همین امر سبب ایجاد شرایط آرام در بازار این روزهای مسکن شده است.

جهانی ادامه روند رکود را برای بازار مسکن پیش‌بینی کرد و افزود: توقف ساخت مسکن مهر تاثیری بر قیمت خانه ندارد و فرصتی برای تسریع در تکمیل واحدهای نیمه تمام است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تاثیر توقف ساخت واحدهای مسکونی مهر اظهار کرد: توقف یا ادامه‌ مسکن مهر تاثیر چندانی بر بازار مسکن ندارد.

وی افزود: اساسا قیمت مسکن تحت تاثیر عوامل خارجی مسکن است و متغیر‌های کلان اقتصادی، نقدینگی موجود در بازار، بازار رقابتی و تقاضا در سرمایه‌گذاری همگی سبب نابه‌سامانی بازار مسکن می‌شوند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.