رکود بازار کنسول‌های بازی در سال ۲۰۱۲

در حالی که تلویزیون‌ها با تکنولوژی روز همراه شده‌اند و شاهد حضور پر رنگ انواع تلویزیون‌های هوشمند و سه بعدی در بازارهای جهانی هستیم، به این ترتیب بازار محصولات سرگرمی جدید و مبتنی بر این تکنولوژی‌ها هم داغ می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد در واقع ورود تکنولوژی سه بعدی به شکل امروزی‌اش به بازار محصولات دیجیتال تحول بزرگی در صنعت سرگرمی و به خصوص بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده است. درست به همین دلیل هم هست که بازار بازی‌های ویدئویی سه بعدی یا کنسول‌های بازی مبتنی بر تلویزیون در این سال‌ها رونق تدریجی پیدا کرده است.
با این همه گویا واقعیت با انتظار فعالان این بازار کمی فاصله دارد. جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در این زمینه نشان می‌دهد که بازار جهانی کنسول‌های بازی مبتنی بر تلویزیون در سال ۲۰۱۲ روند راکدی را پشت سر خواهد گذاشت. کارشناسان این موسسه پیش بینی کرده‌اند که این بازار تا پایان سال ۲۰۱۲ با کاهش ۱۹ درصدی همراه شود.
بر اساس این گزارش انتظار می‌رود فروش جهانی کنسول Xbox 360 در سال ۲۰۱۲ به ۸/۱۳ میلیون دستگاه برسد و فروش کنسول PS3 در این سال به ۱۳ میلیون دستگاه کاهش پیدا کند. Nintendo اما در حال حاضر بیشتر روی عرضه کنسول جدید Wii U متمرکز شده است، با این حال اما کارشناسان معتقدند حتی عرضه این کنسول بازی جدید هم نمی‌تواند این شرکت را از روند رکود بازار جهانی کنسول‌های بازی نجات بدهد.
با این همه گویا کنسول بازی PS3 محبوبیت بیشتری در میان کاربران جهان دارد. این گزارش نشان می‌دهد که این کنسول بازی بیشترین میزان استفاده مکرر را در میان کاربران به خودش اختصاص داده است و ۴۴ درصد از کاربران این دستگاه به طور متوسط دست کم هفته‌ای یک بار از آن استفاده می‌کنند. در مقابل این رقم برای کنسول‌های بازی Xbox 360 و Wii به ترتیب به ۴۰ و ۳۰ درصد می‌رسد. «جی وو» یکی از تحلیل‌گران این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «سال گذشته میلادی کنسول Xbox 360 فروش بیشتری نسبت به PS3 داشت، اما همچنان هم کنسول PS3 محبوبیت بیشتری در میان گیمرهای حرفه‌ای دارد. در واقع آمار فروش به تنهایی نمی‌توانند برنده و بازنده این بازار را مشخص کنند. به عنوان مثال با وجود آنکه فروش کنسول‌های بازی Wii روند خوبی دارد، اما کنسول‌های بازی Microsoft و Sony به خاطر دسترسی کاربرانشان به بازی‌های آنلاین بیشتر طرفداران بیشتری هم دارند.»

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.