رکود در بازار املاک ایتالیا

۲۶م اسفند ،

بدلیل بحران اقتصادی بازار خرید و فروش اموال غیر منقول در ایتالیا با رکود مواجه شده بطوریکه این رکود از سال ۱۹۸۵ میلادی تا کنون بی سابقه بوده است.

به گزارش Consbank، موسسه نظارت بر بازار اموال غیر منقول ایتالیا در معرفی وضعیت این بخش از اقتصاد این کشور در چهار ماهه سوم سال ۲۰۱۲ میلادی در گزارشی اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۲ میلادی و در مقایسه با سال ۲۰۱۱ میلادی،‌ میزان بازار خرید و فروش مسکن در ایتالیا بیست و چهار ممیز هشت دهم درصد کاهش یافته است.

 چنین کاهشی در خرید و فروش مسکن در ایتالیا،‌ از سال ۱۹۸۵ میلادی تا کنون بی سابقه بوده است. در سال ۲۰۱۲ میلادی چهارصد و چهل و چهار هزار مورد از اموال غیر منقول در ایتالیا خرید و فروش شده اند. علاوه بر این، در مقایسه با سال ۲۰۰۶ میلادی نیز تعداد اموال غیر منقول فروخته شده، به نصف رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است، مبلغ هزینه شده برای خرید واحد های مسکونی در سال ۲۰۱۲ و در مقایسه با سال ۲۰۱۱ میلادی، بیست وشش درصد کاهش یافته است. کل هزینه های بعمل آمده در این زمینه در سال ۲۰۱۲ میلادی برابر با هفتاد و چهار میلیارد و ششصد میلیون یورو بوده که در مقایسه با سال قبل از آن، بیست وشش میلیارد یورو کاهش یافته است.

ارزش متوسط یک واحد مسکونی فروخته شده در ایتالیا در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۲ میلادی صد و شصت و هفت هزار یورو بوده و این نشان دهنده این موضوع است که در همه مناطق ایتالیا ارزش متوسط واحد های فروخته شده در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۲ میلادی و در مقایسه با همان زمان در سال ۲۰۱۱ میلادی، کاهش یافته است.

موسسه نظارت بر بازار اموال غیر منقول ایتالیا در گزارش خود نوشته است،‌ شهر رم پایتخت ایتالیا گرانترین شهر بمنظور خرید واحد های مسکونی در این کشور است. در پایتخت ایتالیا، هر متر مربع از یک واحد مسکونی واقع شده در مرکز شهر بطور متوسط هفت هزار یورو قیمت دارد. ‌در دیگر نقاط شهر رم،‌ قیمت هر متر مربع از یک واحد مسکونی از دو هزار و دویست تا سه هزار و دویست یورو است. پس از رم،‌ شهرهای میلان و جنوآ گران ترین شهرها از نظر ارزش گذاری واحد های مسکونی می باشند.
 


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.