رکود معاملات روزانه در بازار مسکن

۰۶خردادماه،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از رکود در بازار خرید و فروش مسکن است.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه بازار کسب و کار در رکود کامل به سر می برد گفت: روزانه یک معامله هم در بخش خرید و فروش مسکن انجام نمی شود.

وی ادامه داد: بازار اجاره و رهن نیز به بازار خرید و فروش نگاه می کند و این بازار هم راکد شده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه بسیاری از فروشندگان و مالکان واحدهای مسکونی خود را احتکار کرده اند، گفت: بسیاری از مالکان با چشم و هم چشمی قیمت ها را افزایش می دهند.

براساس این گزارش یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت های واحدهای مسکونی در مناطق مختلف و محله ها قیمتی تفاوت دو میلیون تومانی دارند افزود: قیمت واحد ۵۰ متری در یک کوچه ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان گران تر از کوچه دیگری د رهمان محله است.

براساس این گزارش در حال حاضر بازار ساخت و ساز مسکن با افزایش ۵۰ میلیون تومانی رونق گرفته است و بسیاری از ساکنان واحدهای مسکونی به سمت بازار ساخت و ساز می روند.

از سوی دیگر با به ثبات رسیدن بازار مصالح ساختمانی سازندگان نگرانی از بابت افزایش قیمت ندارند.

رکود در بازار خرید و فروش مسکن سبب شده بسیاری از متقاضیان که قصد خرید و فروش مسکن داشته با ملاحظه قیمتها به سمت بازار رهن و اجاره کشیده شوند.

همین امر سبب شده قیمت های اجاره نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته باشد.

طرح تعزیراتی که سال قبل برای کنترل اجاره بها اجرا شده بود امسال با مخالفت بسیاری روبرو شد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اینکه طرح تعزیراتی در سال قبل در کنترل اجاره بها موثر نبوده است گفت: امسال برای کنترل افزایش اجاره بها باید طرح های تشویقی جایگزین ان شود.

براساس این گزارش قیمت هر مترمربع در منطقه آیت الله کاشانی متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد در حالی که در منطقه فردوس متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین واحدی ۱۵۱۱ متری در منطقه ظفر ۱۲۰ میلیون تومان رهن واحدی ۱۸۱ متری در جمالزاده شمالی ۱۸۰ میلیون تومان به رهن گذاشته شده است.

براساس این گزارش با پیشنهادات اعلام شده به وزارت راه و شهرسازی در اواخر هفته قبل مصوبه شورای عالی مسکن مبنی بر افزایش مبلغ وام ساخت به ۵۰ میلیون تومان اعلام شد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.