رکود معاملات مسکن در تابستان امسال به اوج رسید

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.irحجم معاملات خرید، فروش و اجاره در تابستان امسال نسبت به بهار با کاهش چشمگیری همراه بود به گونه‌ای که معاملات مرداد نسبت به تیرماه بیش از ۳۰ هزار مورد کاهش داشت.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) کاهش ۳۰ هزار موردی قراردادهای خرید و فروش مردادماه نسبت به تیرماه بیانگر رکود و کاهش معاملات مسکن است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بیش از ۷۷۱ هزار و ۶۱۰ قرارداد در بخش مسکن منعقد شد که سهم استان تهران به میزان ۲۶۶هزار مورد رسید. قراردادهای مردادماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹ هزار موردی همراه بوده است.

در حالی که همواره گفته می‌شود تابستان فصل جابه‌جایی است و انتظار می‌رفت تابستان امسال نیز با افزایش تعداد معاملات مسکن همراه باشد اما در آمار اعلام شده هنوز اردیبهشت و خرداد رکوردار معاملات مسکن می باشند.

معاملات مسکن پنج ماهه امسال افزایش تعداد معاملات مسکن در بهار و کاهش این معاملات در تابستان را نشان می‌دهد به گونه‌ای که به ترتیب اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و فروردین بیشترین تا کمترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص دادند.

قراردادهای معامله شده مرداد امسال هم بیش از ۱۴۶ هزار مورد است که در این میان سهم استان تهران در این قراردادها به حدود ۳۷ هزار مورد است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.