رکوردزنی خودکشی در عربستان

۲۱ام بهمن ،

ملت ایران:روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در گزارشی نوشت: دکتر محمد القحطانی متخصص بیماریهای روانی گفته است ۹۰ درصد از موارد اقدام به خودکشی در عربستان زن می باشند.

این متخصص سعودی سبب اقدام زنان عربستانی به خودکشی را مشکلات اقتصادی و خانوادگی و فراهم نشدن نیازهای بسیار ساده زندگی بیان کرد و گفت: این مسائل سبب شده است که دختران و زنان عربستانی فکر کنند که به آنها ظلم شده است.

القحطانی ادامه داد: بی توجهی خانواده ها به مشکلات دختران سبب افسردگی آنها شده و سبب می گردد که به خودکشی فکر کنند. این درحالی است که فرصت‌ها برای پسران بیشتر از دختران است.

روزنامه الحیات تأکید کرد، از ۲۷ مورد خودکشی ثبت شده طی ۳ ماه قبل، ۱۲ مورد در ریاض پایتخت عربستان بوده است.

از سوی دیگر افزایش فقر و فساد در عربستان سعودی ، سبب تنگنا و فشار روز افزون بر خانواده ها و روی آوردن آنها به فروش اعضای بدن شده است.

به گزارش شبکه خبری العالم ، در سالهای اخیر آخرین راه برای خانواده های عربستانی و اشخاص فقیر فروش کلیه است تا از طریق آن علاوه بر پرداخت بدهی های کمر شکن ، برای چند صباح به زندگی خود ادامه دهند.

این درحالیست که این کشورجزو ثروتمندترین کشورهای منطقه و بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است .

” ف.ش” شهروند عربستانی است که اخیرا به سبب بالارفتن میزان بدهی بانکی و ناتوانی در پرداخت آن به فروش کلیه روی آورده و آن را به مزایده گذاشته است.

این شهروند سعودی که بازنشسته دولتی است ، مانند هزاران تن دیگر از هموطنان خود، از فقر در رنج و عذاب است و به سبب بیکاری و افزایش بدهی و ناتوانی در پرداخت بدهی دچار یاس و ناامیدی شده است.

(ف.ش) می گوید که بازنشسته و بالغ بر ۳۰۰ هزار ریال قرض دارد، درحالی که حقوق ماهیانه اش ۷ هزار ریال است که ۵ هزار ریال آن برای ادای وام های بانکی و اقساط پرداخت می گردد و باقیمانده حقوق کفاف تامین معاش هفت سر عائله وی را نمی دهد.

شنیدن خبرهایی مبنی بر تمایل اشخاص برای فروش کلیه این روزها در عربستان سعودی به موضوعی فراگیر تبدیل شده و در گوشه و کنار شهرها آگهی های دیواری بسیاری در این ارتباط دیده می گردد.

مردم در ماههای قبل تظاهرات گسترده ای علیه حاکمان عربستان برگزار کرده و در آن علاوه بر تقاضای کناره گیری آل سعود ، خواستار اقدامهای سریع و عملی برای رفع مشکلات ، برچیدن فقر و کوتاه شدن دست اعضای خاندان آل سعود از ثروت های نفتی کشور شده‌اند.

فارس

کد خبر: ۳۸۶۳۵

تاریخ انتشار یافتن:۲۲ بهمن – ۱۱:۱۱


خروجی RSS ملت ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.