رکوردشکنی جهانی فیلم فرانسوی

جام جم آنلاین: درام اجتماعی و ضد تبعیض نژادی فرانسوی «غیرقابل لمس‌ها» با یک فروش جهانی ۳۵۶ میلیون دلاری تبدیل به موفق‌ترین محصول سینمای فرانسه در سال جاری شده است.

این فیلم که حدود ۲۰۰ میلیون دلار در فرانسه فروش کرد، رکورد فروش فیلم‌های فرانسوی در کشورهای خارجی را شکسته است.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند «غیرقابل لمس‌ها» در آلمان، ایتالیا و چند کشور دیگر اروپایی لقب پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی را گرفته است.

شرکت مستقل فیلم‌سازی وینستن هم می‌گوید با این فیلم، رکورد فروش فیلم‌های فرانسوی را در خاک آمریکا شکسته است.

«غیر قابل لمس‌ها» به کارگردانی اولیویه ناکاچه و اریک تولدانو، از وجود فرانسیس کلوزه بازیگر شهیر و میانسال سینمای فرانسه در نقش اصلی بهره گرفته است.

در قصه فیلم او یک اریستوکراف اشرافی است که از رنگین‌پوستان تنفر دارد و می‌گوید باید تمام آن‌ها را از خاک فرانسه اخراج کرد.

زمانی که یک تصادف سخت او را فلج می‌کند، یک مرد جوان سیاه‌پوست مامور رسیدگی و پرستاری از وی می‌شود.

تضاد و درگیری این دو کاراکتر به تدریج جای خود را به دوستی می‌دهد و اشراف‌زاده قصه فیلم، تنفرات نژادی ‌خود را کنار می‌گذارد.

عمرسای بازیگر آفریقایی‌تبار فرانسوی، با بازی در نقش پرستار جوان فیلم تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح سیمای فرانسه شد.

منتقدان سینمایی استقبال بالایی از این کمدی اجتماعی کرده و به آن لقب یکی از بهترین محصولات سینمای فرانسه در یک دهه اخیر را دادند.

موفقیت کلان مالی و انتقادی فیلم باعث شد تا صنعت سینمای آمریکا، امتیاز تولید نسخه دوباره‌سازی شده و انگلیسی زبان آن را خریداری کند.

این نسخه قرار است اواخر فصل تابستان جلوی دوربین برود. این در حالی است که سازندگان نسخه اصلی، امکان تولید قسمت دوم آن را تایید یا رد نکرده‌اند.

«غیرقابل لمس‌ها» سال گذشته میلادی، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال سینمای فرانسه را از آن خود کرد. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.