رکوردشکنی‌های تازه در بازار سرمایه/ بازدهی بورس از ۲۸ درصد فراتر رفت

۰۵ تیرماه ۱۳،

شاخص بورس تهران پس از یک هفته حرکت لاک پشتی و همراه با احتیاط،در آخرین روز معاملاتی هفته رکورد تازهی را ثبت کرد و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه از کانال ۴۹ هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فعالان تالار شیشه‌ای در حالی امروز فعالیت خود را آغاز کردند که با ثبات بازار ارز و برگشت قیمت دلار به بیش از سه هزار تومان نگرانی ها کاهش یافت و گروه پتروشیمی و شرکت‌های صادراتی با تعادل به راه خود ادامه داد.

این در حالی است که کاهش قیمت دلار به زیر سه هزار تومان تمام توجهات را به بازار ارز معطوف کرد و سبب شد تا خریداران نسبت به بی ثباتی بازار ارز و سهام شرکت‌های صادراتی نگران شوند که این امر سبب شد تا بورس تهران در هفته جاری فراز و فرودهایی را تجربه کرده و در کانال ۴۸ هزار واحدی درجا بزند.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه شاخص بورس باز هم شگفتی آفرید و با رشد ۷۹۳ واحدی برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه وارد کانال ۴۹ هزار واحدی شد تا خود را برای گذر از مرز روانی ۵۰ هزار واحد آماده کند.

با گذر شاخص از کانال ۴۹ هزار واحد، علاوه بر ثبت رکورد تازه در بازار سرمایه، بازدهی این بازار نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد و از ۲۸ درصد فراتر رفت.

در بازار امروز شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خارک، پالایش نفت تبریز، صنایع شیمیایی ایران، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی فناوران و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص گذاشتند و سبب رشد ۱،۶ درصدی دماسنج بازار سرمایه شدند.

این در حالی است که بانک‌ها بر خلاف روزهای قبل منفی شده و بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک‌های پارسیان، ملت و کارآفرین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

در مجموع در بازار امروز بیش از ۴۰۱ میلیون سهم به ارزش ۱۵۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز در رکوردشکنی تازه به ۲۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.