رکوردشکنی دیوید بووی در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن

۲۹م اسفند ،

پیش فروش بلیت‌های نمایشگاهی دربارهٔ دیوید بووی در موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، رکورد پیش فروش بلیت را در تاریخ این موزه شکست.

به گزارش هنرآنلاین، بیش از ۴۲هزار بلیت از نمایشگاه مروری بر زندگی و آثار دیوید بووی، خواننده معروف موسیقی تاکنون فروخته شده گه این رقم دو برابر تعداد بلیتی است که برای نمایشگاه‌های دیگر این موزه پیش فروش شده بود.

ببنابر این گزارش، این نمایشگاه با عنوا “این است دیوید بووی”، از روز ۲۳ ماه‌مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین‌ماه) آغاز به کار می‌کند و ۵ دهه فعالیت این ستاره ۶۶ ساله بریتانیایی را در زمینه موسیقی و سینما دربرمی‌گیرد.

مارتین راث، مدیر موزه ویکتوریا و آلبرت چندی پیش دربارهٔ این خواننده و برگزاری این نمایشگاه به بی.بی.سی گفته بود: “نوآوری‌های انقلابی دیوید بووی در موسیقی، تئاتر و مد هنوز در طراحی مد و فرهنگ تصویری بازتاب دارد و همچنان الهام بخش هنرمندان و طراحان در سراسر دنیاست.”

با آنکه دیوید بووی شخصا و به طور مستقیم با نمایشگاه همکاری نداشته، اما موزه ویکیتوریا و آلبرت دسترسی بی‌سابقه‌ای به آرشیو دیوید بووی داشته است.

در دهه هفتاد میلادی دیوید بووی یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های موسیقی جهان بود و هر بار با ظاهری متفاوت بر روی صحنه می‌رفت. در این نمایشگاه بسیاری از آن لباس‌ها همراه با وسایل شخصی بووی از جمله سازها، عکس‌های شخصی، نامه‌ها، دست نوشته‌ها و یادداشت‌ها و شعرهای ترانه‌هایش به نمایش گذاشته می‌شود.

نخستین آلبوم این ستاره موسیقی در یک دهه قبل، این هفته عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال در کمترین زمان را بدست آورده است. “روز بعد”، اولین آلبوم بووی است که از سال ۱۹۹۳ میلادی در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا جای می‌گیرد.

بووی کار خود را در اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز کرد و در ۱۵سالگی گروه “کان ردز” را پایه گذاشت. دیوید بووی در چند فیلم از جمله در فیلم “مردی که به زمین افتاد” به عنوان بازیگر حضور داشته است. او علاوه بر موسیقی و بازیگری دستی هم در نقاشی داشته است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.