رکوردشکنی سریع‌ترین خودرو جهان

۱۴فروردین۱۳،

رکوردشکنی سریع‌ترین خودرو جهان

ابرخودروی Venom GT‌ با حداکثر سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرودگاه لمور در مرکز کالیفرنیا به سبب دارا بودن طولانی ترین باند فرودگاهی در آمریکای شمالی برای تست سرعت ابر خودروی Venom GT‌ انتخاب شد.

با وجود رکوردشکنی بوگاتی ویرون با سرعت ۴۳۰٫۹ کیلومتر در ساعت، سرعت نهایی خودرو Venom GT‌ ۴۴۷٫۳ کیلومتر در ساعت اعلام شده است که بدلیل مسیر کوتاه حرکت و توقف باند فرودگاه، امکان تست سرعت در این مرحله آزمایش وجود ندارد؛ سرعت آزمایش شده در این مرحله ۴۲۷٫۶ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

با کمک دو سیستم ردیابی GPS‌ سرعت خودرو مورد آزمایش قرار گرفت که نشان می دهد، خودرو در مدت ۲٫۷ ثانیه به شتاب ۹۶-۰ کیلومتر در ساعت و در مدت ۱۳٫۶۳ ثانیه به شتاب ۳۰۰-۰ کیلومتر در ساعت می رسد که دو رکورد تازه به نام خودرو Venom GT در گینس ثبت می کند.

طراحان برای کاهش وزن، بدنه خودرو را از کامپوزیت فیبرکربن ساخته اند که اکثر بخش های خودرو بجز درها و سقف را تشکیل می دهد و در این شرایط وزن نهایی به یک هزار و ۲۴۴ کیلوگرم می رسد.

برنامه ساخت تنها ۲۹ دستگاه از خودرو Venom GT در دستور کار قرار دارد و هر خودرو با آماده شدن بدنه فیبرکربن، شش ماه پس از سفارش آماده تحویل می گردد؛ قیمت دقیق این ابر خودرو اعلام نشده است، اما محدوده قیمتی آن احتمالا نزدیک به مدل ۱٫۲ میلیون دلاری بوگاتی ویرون خواهد بود.

/۱۱۰/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.