رکورد‌شکنی دیگر برای فلیکس بی‌باک

فضای سایبر > روندها
سقوط آزاد فلیکس بومگارتنر علاوه بر اینکه از نظر ارتفاع و سرعت رکورد شکنی کرده است، از نظر مشاهده تصاویر آنلاین و مشاهده تصاویر آن بر روی وب‌سایت یوتیوب نیز رکوردی جدید به ثبت رسانده است.

بر اساس اطلاعاتی که تا کنون توسط این وب‌سایت ارائه شده، دست‌کم هشت میلیون پخش همزمان آنلاین از این رویداد انجام گرفته است. رکورد قبلی که در Youtube به ثبت رسیده، به المپیک لندن اختصاص دارد، در آن زمان بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت آنلاین رقابت‌ها را دنبال می‌کردند. با این‌همه بومگارتنر حتی پیش از اینکه از کپسول خود قدم به بیرون بگذارد این رکورد را شکسته بود زیرا بیش از ۷٫۱ میلیون نفر درحال تماشای وی بر روی Youtube بودند و با آغاز پرش وی به این تعداد به تدریج افزایش یافت.

بومگارتنر با این پرش ۹ دقیقه‌ای سه رکورد را به نام خود به ثبت رساند که شاید رکورد Youtube در برابر آنها چندان قابل توجه نباشد. این پرش رکورد‌دار بلند‌ترین پرش از روی یک سکو (ارتفاع ۳۹ کیلومتری)، طولانی‌ترین سقوط آزاد ( فاصله ۳۶٫۵۲ کیلومتر) و همچنین بیشترین شتاب عمودی ( سرعت ۱۳۴۲ کیلومتر بر ساعت) در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. بر اساس گزارش CNN همین سرعت باعث شده تا بومگارتنر به اولین انسانی تبدیل شود که توانسته دیوار صوتی را در خارج از یک هواپیما یا وسیله نقلیه و با استفاده از بدنش بشکند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.