رکورد جالب تیم ملی در رده بندی آسیا

رکورد جالب تیم ملی در رده بندی آسیا

ممتاز نیوز – با نتایج رقم خورده در تیم ملی ایران، سال ۲۰۱۶ نیز ایران همچنان به عنوان بهترین تیم آسیا به آقایی خود در فوتبال قاره کهن ادامه داده و رکورد جالبی از خود به ثبت خواهد رساند. رکورد جالب تیم ملی در رده بندی آسیا را پی می گیریم.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ورزش سه، آخرین رنکینگ فیفا در سال ۲۰۱۶ که ۲۲ دسامبر منتشر خواهد شد تیم ملی ایران با ۸۱۴ امتیاز همچنان در رده ۲۹ جهان و نخست آسیا قرار خواهد داشت تا برای چهارمین سال پیاپی به عنوان بهترین تیم آسیا، سال میلادی را به پایان برساند.افتخاری بزرگ که برای اولین بار در تمام سال های گذشته نصیب فوتبال ایران می شود و نقش مربی پرتغالی و ملی پوشان در ثبت آن غیر قابل انکار است.
تیم ملی در سال ۲۰۱۰ و پیش از حضور کارلوس کی روش در رده چهارم رنکینگ آسیا قرار داشت و در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ دو سال نخست فعالیت کی روش در همین رده باقی ماند اما از سال ۲۰۲۲ که عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ را به خود اختصاص داد تا پایان سال ۲۰۱۶ موفق به حفظ رنکینگ اول آسیا شده است.

رکورد جالب تیم ملی در رده بندی آسیا

جالب اینکه در تاریخ رنکینگ فیفا از سال ۱۹۹۳ تاکنون دو تیم ژاپن و استرالیا موفق شده بودند طی سه سال پیاپی اولی آسیا را به خود اختصاص دهند اما این برای اولین بار است که تیمی برای ۴ سال پیاپی بهترین تیم سال آسیا می شود و شاگردان کی روش از این حیث یک رکورد بین المللی را به ثبت رسانده‌اند.
تیم ملی ایران پیش از این در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶ هم  بهترین تیم سال آسیا شده بود و حالا برای ششمین بار به عنوان بهترین تیم سال آسیا انتخاب می شود. سیستم امتیاز دهی و رده بندی در رنکینگ فیفا بارها دستخوش تغییر قرار گرفته اما با توجه به محاسبات کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران قدرتمندترین روزهای تاریخ خود را تجربه می‌کند به طوری که برای نخستین بار از مرز ۸۰۰ امتیاز عبور کرده است.
ایران در حالی در ماه دسامبر در رده ۲۹ جهان قرار می‌گیرد که در گذشته حتی در رتبه‌های بهتری هم قرار گرفته بود اما در بین تیم های آسیایی بهترین تیم و بهترین رتبه را در اختیار نداشت که این بار به لطف درخشش شاگردان کی روش در مقدماتی جام جهانی و برنامه های مربی پرتغالی این افتخار هم نصیب فوتبال ایران شد تا آقایی اش در قاره کهن چهارساله شود آن هم با اقتدار کامل و دل نواز.در بین آسیایی ها تاکنون فقط ۵ تیم به عنوان بهترین تیم سال آسیا دست پیدا کرده‌اند. ژاپن ۸ بار، ایران ۶ بار، عربستان ۴ بار و کره جنوبی و استرالیا هر کدام سه بار عنوان بهترین تیم آسیا را به دست آورده اند.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.