رکورد داران ورزشی ایران

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

ورزشکاران ایرانی با توانایی های خود توانسته اند در ورزش رکوردهای مثال زدنی را برجای گذارند.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در این گزارش تفسیری به بیان چندی از رکوردهای ورزشکاران ایرانی می پردازیم.

نگه داشتن وزن یک تن و ۱۰۰ کیلو و ۶۰۰ گرم به مدت ۲ دقیقه روی پا کاری بسیار دشوار است که یک ورزشکار ایرانی قادر به انجام آن است.

موسی هاشمی مقدم قهرمان پرس پای کشور شخصی است که این کار دشوار را انجام داده است و می توانست وزنی بیش از هزار کیلو را به مدت دو دقیقه روی هوا نگه دارد این ورزشکار در حالی این کار را انجام داده که رونی کلمن مالک بزرگترین عضلات جهان یک تن و ۲۲ کیلوگرم تنها به مدت ۴۵ ثانیه توانسته بود با پاهایش نگه دارد.

موسی هاشمی مقدم رکورد ورزشی دیگری را نیز در ایران به نام خود ثبت نموده است، ۱۲ هزار و ۸۰۰ بار خم و راست شدن روی شکم یکی دیگر از رکوردهای ورزشی این ورزشکار توانا می باشد.

دیگر رکورد ورزشی در دست یک دختر هفت ساله ایرانی است، زهرا جعفرپور با وجود سن کمش رکورد خوبی در کتاب رکوردهای ایرانی ثبت نمود او هم با حلقه دو رکورد تا به امروز به ثبت رسانیده است این کودک هفت ساله توانست یک کیلومتر و ۵۲۴ متر راه برود رکورد دیگر زهرا یک ساعت و ۳۲ دقیقه بود او در این وقت در حالت ایستاده توانست حلقه را دور کمرش بچرخاند شرایط برای انجام این کار آسان نبود چراکه او نمی توانست حلقه را از خطی روی کمرش علامت گذاری شده بود پائین تر بیاورد البته رکورد پیشی اش سخت تر بود زیرا او باید مسیر شیب دار مسابقات را بالا و پائین می رفت البته زهرا یک ژیمناستیک کار حرفه ای است می خواهد در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند.

در میان رکورد داران ایرانی پسر نوجوانی وجود دارد که می تواند از ارتفاع ۴ متری را برای ۱۱۲ بار بپرد آرمین سرخی خستگی ناپذیر است و آن قدر انرژی دارد که بتواند رکورد خود را در ۴۰ دقیقه و ۲ ثانیه به جا بگذارد او برای انجام کارهای سخت انرژی بسیاری را صرف می نماید و در باشگاه ورزشی به سبب شیطنتی که انجام داده بود مجبور شد ۱۵۰ بار شنا برود ولی او این کار را با کمال میل انجام داد ولی رکورد زدن برای وی شیرین تر بود او برای بر جای گذاشتن این رکورد در روز تمرین نمود که نقش گیری و دو از انواع این تمرینات بود البته این کارها بسیار دشوار بوده است زیرا پس از پرش باید بدون اتلاف وقت به جایگاه بازگشت و دوباره پدید آرزوی این ورزشکار پرش از ارتفاع ۹ متری می باشد.

دیگر رکورد کشورمان مربوط به ورزشکاریست که می تواند وزن بتن هایی ۷۰ کیلویی را تحمل کند تا دیگر اشخاص با پتک به این بتن ها ضربه بزنند و آنها را بشکنند.

صادق مغنی ورزشکاری که می تواند دست به کارهای خارق العاده بزند و مدت هاست که ورزش رزمی انجام می دهد ولی رکورد قابل توجهی را از خود به جا گذاشته و آن هم شکستن ۹ تکیه بتن ۷۰ کیلویی بود که این رکورد برای اولین بار در ایران ثبت شد برای این کار ورزشکار به پشت روی زمین می خوابد و در این لحظه دستیاران او وارد صحنه می شوند و یکی پس از دیگری بتن های را با ضربه چکش بشکند این کار شاید در تصور آسان باشد ولی هنگام انجام بسیار سنگین می باشد اما معنی این کار را با عقل ۹ بتن انجام داد و رکورد زد دیگر رکورد دار ورزشی ایران مهدی حب درویش است هک با زدن ۱۴۴ بار رویایی با توپ تنیس موفق به ثبت نام خود در جمع رکورد داران شد./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.