رکورد سرعت زمینی شکسته می شود

speed

speed
یک تیم از محققان بریتانیایی تلاش می کنند رکورد سرعت زمینی را شکسته و برای تأمین موتور اتومبیلی که این رکورد را می شکند با یک شرکت تولید موتور جت در نروژ همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بریتانیایی پروژه اتومبیل فراصوت بلودهوند از یک موشک ساخت شرکت نروژی نامو برای این شکست رکورد در سال ۲۰۲۴ استفاده می کند.

این پروژه دربرگیرنده ساخت اتومبیلی به نام بلاهوند است، اتومبیل فراصوتی که نام خود را وامدار یک نوع سگ شکار با شامه بسیار تیز است. انرژی این اتومبیل توسط دو موتور، یک موتور جت و یک موتور موشک تأمین شده و تلاش می کند رکورد کنونی ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت را بشکند.

این اتومبیل از موتور جت یوروفاتر تایفون استفاده می کند که توسط شرکت رولز رویس ساخته شده تا آن را با سرعتی حدود ۵۶۳ کیلومتر در ساعت به پیش براند و پس از آن موتور موشک را روشن کند تا به سرعت فراصوت دست یابد.

شرکت نامو در نروژ موتورهایی برای موشکهای نظامی می سازد و همچنین موتورهایی که برای جداسازی مراحل در سکوی پرتاب آریان ۵ سازمان فضایی اروپا به کار می رود.

این گروه بریتانیایی با استفاده از ترکیب سوخت جامع و مایع انرژی هیبریدی خود را تولید کرده اند و آن را در مراحل اولیه آزمایش کرده اند، نتایج این آزمایشها نشان می دهد که هنوز هم باید تحقیقات و هزینه های بیشتری برای تکمیل آن صرف شود. از این رو این گروه به شرکت نروژی نامو روی کرد تا از تجربه و تسهیلات آن استفاده کند.

مطالب مرتبط:

  1. تولید اولین بارانی برای شارژ تلفن هوشمند
  2. بلندترین سبیل مرد دنیا + عکس
  3. مسی ۱۱ دیدار تا شکستن رکوردی ۴۰ ساله

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.