رکورد مصرف بنزین در کشور شکسته شد

۱فروردین ۱۳،

روزانه ۹۰ میلیون لیتر

رکورد مصرف بنزین در کشور شکسته شد

از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون مصرف بنزین در کشور با افزایش بیش از ۱۰ میلیون لیتری مواجه بوده است به طوریکه در چند روز اخیر مصرف بنزین در کشور به میانگین روزانه ۹۰ میلیون لیتر رسید.

 

به نقل از فارس،  با افزایش طول مدت تعطیلات نوروز و همچنین تخصیص سهمیه ویژه عید در سال ٩٢،مصرف بنزین این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که این افزایش تاکنون روزانه به بیش از ١٠ میلیون لیتر رسیده است.

به طوری که قبل از آغاز تعطیلات نورزو مصرف بنزین در کل کشور به طور متوسط ۶۵ میلیون لیتر بود اما هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور به طور میانگین به روزانه ٨٠ تا ٩٠ میلیون لیتر رسیده است که می توان گفت رکورد مصرف بنزین درکشور تا کنون شکسته شده است اما براساس گفته های مصطفی کشکولی این انتظار وجود دارد که در دور دوم سفرها مصرف بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر نیز برسرد.

براساس این گزارش به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تمهیدات اندیشیده شده، سوخت رسانی مطلوب به مسافران به ویژه در مسیرهای شلوغ انجام می گردد به طوری که به منظور سوخت رسانی مناسب در مسیرهای شلوغ کشور تعداد ٩ جایگاه سیار عرضه سوخت در این مسیرها استقرار یافته است که تعداد ۶ جایگاه آن در مسیر مشهد مقدس بوده است.

این گزارش اضافه می کند به منظور سوخت رسانی مناسب در ایام نوروز، تنها در روزهای پایانی سال ٩١ تعداد ٢٢٠ جایگاه عرضه سوخت در کشور راه اندازی شد که تعداد ١٠٨ باب آن جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده شده و ١١٢ باب آن مربوط به عرضه فرآورده است.

همچنین براساس این گزارش با راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک هم اکنون در کشور روزانه ۶۶ میلیون لیتر بنزین تولید می گردد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز از دو ماه قبل از آغاز تعطیلات نوروز اقدام به ذخیره سازی بنزین کرد تا مشکلی برای مسافرین نوروزی ایجاد نشود.

دوشنبه ۵ فروردین   ۱۶:۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.