رگولاتوری به دنبال صدور پروانه خدمات شبکه های بیسیم است

۰۳م اسفند ،

 

یک مقام مسئول در رگولاتوری گفت: علیرغم تقاضای بسیار برای استفاده از شبکه‌های رادیویی، اغلب متقاضیان غیرمتخصص می باشند و در نتیجه نبود شرکت‌های دارای مجوز، برای پیاده‌سازی شبکه‌های رادیویی بازار غیر رسمی ایجاد شده است.
 
جهانگیر اسدی در گفت‌‌وگو با FarsNews اظهار داشت: در شرایط حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حجم بسیاری از تقاضاهای استفاده از طیف و برپایی شبکه‌های ارتباطات رادیویی اختصاصی مواجه است.
 
وی ادامه داد: علیرغم این موضوع به سبب اینکه طراحی و برپایی شبکه‌های ارتباطات رادیویی مبتنی بر تحلیل‌های فنی است، اغلب متقاضیان استفاده از طیف امواج رادیویی اشخاصی غیرمتخصص در موضوع ارتباطات رادیویی و ناآگاه به مقررات استفاده از طیف می باشند و به سبب این ناآگاهی و ناآشنایی همواره یک خلأ ارتباطی بین سازمان و متقاضیان غیرمتخصص و ناآگاه به مقررات رادیویی وجود داشت.
 
مدیر کل دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزود:  گفت: علاوه بر این به سبب وجود این نیاز در بازار، فعالیت‌های مشاوره‌ای غیررسمی در رابطه با طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های ارتباطات رادیویی در حال انجام است و معرفی یک شرکت مطمئن همواره یکی از درخواست‌های متقاضیان از رگولاتوری بوده‌ است.
 
اسدی افزود: به این ترتیب نیاز به صدور قانونی پروانه‌هایی برای ارایه خدمات مشاوره و طراحی شبکه‌های ارتباطات رادیویی در کشور احساس شد و کمیسیون تنظیم مقررات در گام اول اصول کلی حاکم بر این پروانه‌ها را تصویب کرد و در آینده نیز دستورالعمل اجرایی صدور این پروانه‌ها توسط رگولاتوری تدوین و به کار گرفته خواهد شد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.