رگولاتوری: همراه اول مکلف به پرداخت خسارت بخاطر عدم پرداخت حق السهم دولت است

۰۷اردیبهشت،

MCI-logo.jpg

مدیر کل حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: منتظر رای محاکم قضایی در مورد بدهی همراه اول به دولت از محل درآمدهای پیامکی این اپراتور هستیم .همراه اول مکلف به پرداخت خسارت تاخیر است.

 همایون علی حسینی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ، با اشاره به اختلاف نظر همراه اول و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص حق السهم دولت از محل درآمدهای حاصل از عرضه پیامک به مشترکان ، اظهار داشت : این موضوع از طریق محاکمه قضایی در حال پیگیری است ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است . 
 
وی افزود: بر اساس پروانه اپراتور تلفن همراه اول می بایست ۲۸ درصد درآمدهای حاصل از عرضه خدمات پیامکی را بعنوان حق السهم دولت به خزانه واریز کند ولی این اپراتور بیش از ۲ سال است که سهم دولت را پرداخت نکرده و ادعا می کند که سهم دولت از محل این درآمدها پنج درصد است .
 
وی افزود: برای بررسی موضوع حق السهم دولت از درآمدهای پیامکی همراه اول ، یک هیات کارشناسی سه نفره انتخاب شده و مشغول بررسی است . 
 
علی حسینی گفت: ۲ نفر از این کارشناسان نظر رگولاتوری مبنی بر سهم ۲۸ درصدی دولت از محل درآمدهای پیامکی را تایید کرده اند و امیدواریم پنج تا شش ماه آینده نتیجه نهایی مشخص شود. 
 
وی افزود: سبب ورود محاکم قضایی به این موضوع ، شکایت همراه اول و اقامه دعوا از سوی این اپراتور است . 
 
وی در مورد ابزارهای حقوقی برای برخورد با اپراتوری که حق السهم دولت را پرداخت نمی کند ، اظهار داشت : علاوه بر خسارت تاخیر که اپراتور مکلف به پرداخت است ، تضامینی نیز اپراتورها نزد سازمان تنظیم دارند که می توانیم از این تضامین استفاده کنیم . 
 
علی حسینی تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات ، حامی منافع تمام ذینفعان حوزه ارتباطات شامل مشترکین و اپراتورها است . 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.