رگولاتوری: پیوست فرهنگی نهایی پس از نهایی شدن به رایتل ابلاغ میشود

۲۲خردادماه،

مدتی است برای ادامه‌ی منطقی فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه به بحث توجه به موضوعات فرهنگی و اجرای آنها تاکید می‌شود اما این‌که پیوست فرهنگی این اپراتور از چه قرار است، موضوعی است که جای بحث دارد.
 
حسن رضوانی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: پیوست فرهنگی جزو پروانه اپراتور‌ها محسوب می‌شود که لازم الاجرا است و مختص اپراتور سوم هم نیست.
 
وی ادامه داد: این پیوست قرار است که برای رایتل نیز ابلاغ شود و پس از نهایی‌ شدن قطعا به دست اپراتور سوم خواهد رسید.
 
رضوانی در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: برای تنظیم پیوست فرهنگی لازم است مراجع مختلفی نظر بدهند که هنوز چنین پیوستی به تائید تمام تصمیم گیران در این زمینه نرسیده اما به محض این‌که نهایی شود به اپراتور سوم ابلاغ خواهد شد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات در ادامه‌ی صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی که چنین پیوستی هنوز ابلاغ هم نشده چگونه می‌توان از اپراتور سوم انتظار توجه به مباحث فرهنگی را داشت تصریح کرد: بحث پیوست فرهنگی به تمام اپراتور‌ها مربوط می‌شود و تمام اپراتور‌ها موظف به اجرای آن می باشند اما با توجه به تازه و متفاوت‌بودن فعالیت‌ها و سرویس‌های اپراتور سوم این موضوع کمی متفاوت است.
 
رضوانی در پایان دربارهٔ‌ی وضعیت فعلی این پیوست اظهار کرد: بعضی پیش‌نویس‌های این پیوست آماده شده و پس از بررسی‌های مختلف و اعلام نظر مراجع متعدد در آینده‌ای نه چندان دور این پیوست به اپراتور سوم ابلاغ خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این دبیر شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با اپراتور سوم گفته بود: برداشت ما این است که در زمان صدور پروانه اپراتور سوم دقت لازم صورت نگرفته و قطعا یکی از مواردی که لازم بوده در این بخش مورد توجه جدی قرار بگیرد بخش پیوست‌های فرهنگی است که کلا راجع به این موضوع غفلت شده است.
 
اخوان بهابادی تصریح کرده بود: اکنون بسیاری از مشکلات امروز این اپراتور به سبب عدم دقت در صدور پروانه است که بالاخره این اتفاق رخ داده اما با این حال هنوز دیر نشده و می‌توان برای این موضوع راهکاری پیدا کرد و به همین سبب ما در حال مذاکره هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا ممکن است به واسطه‌ی مشکلات به وجود آمده اپراتور سوم مجبور به حذف مکالمات تصویری خود شود، خاطر نشان کرده بود:‌ اگر رایتل بتواند راه‌حلی برای دغدغه‌های فرهنگی مطرح‌ شده پیدا کند نیازی به قطع خدمات نخواهد بود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فرهنگ‌سازی جزو وظایف اپراتور‌های ارتباطاتی محسوب می‌شود، گفته بود: بله قطعا این موضوع وظیفه‌ی اپراتور است چرا که ما ملاحظات حاکمیتی را اعلام می‌کنیم و اپراتورها باید راهکاری برای آنها پیدا کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.