رگولاتور ایران اعلام کرد: افزایش تعرفه همراه اول، حذف هزینه جابجایی و هم کدی تلفن ثابت از ابتدای تیرماه اعمال میشود

۰۸خردادماه،

MCI-logo.jpg

در حالی که اعلام تعرفه‌های تازه همراه اول و هم کدی تلفن ثابت طولانی شده است، معاون وزیر ارتباطات گفت: تعرفه‌های تازه از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود.
 
محمدعلی فرقانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود تعرفه‌های تازه مخابراتی از تیرماه اجرا می‌شود، گفت: تعرفه تازه یکنواخت ۵۱۵ ریال برای هر دقیقه مکالمه داخل شبکه همراه اول از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود.
 
 وی افزود: همچنین تعرفه هم ‌کدی تلفن ثابت نیز از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود.
 
به گزارش فارس تعرفه تازه ۵۱۵ ریالی همراه اول بنا بر اظهارات رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران قرار بود پس از ابلاغ یعنی از اول خردادماه اعمال شود.
 
با آغاز ماه خرداد اما تعرفه‌های تازه اعمال نشد و همراه اول در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اعمال تعرفه‌های قبلی در صورت‌ حساب‌های همراه اول سبب این امر را آمادگی کامل و رسیدن به تعرفه‌ نهایی ذکر کرد.
 
از سوی دیگر هم ‌کدی داخل استانی در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته و طی یک ماه قبل علاوه بر دو استان قبلاً هم کد شده، کدهای استان قم نیز یکی شد.
 
علی‌رغم اجرای هم‌کدی در استان تازه اما هنوز تعرفه آبونمان هم کدی اعلام نشده است.
 
طولانی شدن مذاکرات بین مخابرات و وزارت ارتباطات در خصوص تعیین آبونمان هم کدی در حالی است که مخابرات ایران فعلاً صورت‌ حساب‌های استان قم را با تعرفه علی‌الحساب محاسبه می‌کند و به محض اعلام آبونمان هم کدی تعرفه‌های تلفن ثابت داخل استانی در سه استان تهران، البرز و قم افزایش خواهد یافت.
 
همچنین مخابرات منتظر اعلام آبونمان هم کدی برای آغاز عملیات هم کدی در دیگر استان‌ها است.
 
اعلام تعرفه‌های تازه در حالی طولانی شده که روز قبل یک مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس از تصمیم دولت برای اعلام تعرفه‌های تازه پس از ماه خرداد خبر داد.
 
این مقام مسئول گفته بود تعرفه‌های تازه همراه اول و آبونمان هم کدی از تیرماه و پس از پشت‌سر گذاشتن ماه خرداد اعلام خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.