ریاست دانشگاه باید با ملاک‌های علمی انتخاب شود نه رویکرد سیاسی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: اگر نظارت به عنوان یک مطالبه از وزارت علوم وجود داشته باشد و رؤسای منتخب، دانشگاه را در مسیر تمدن تدین اسلامی هدایت کنند، واگذاری انتخاب رئیس دانشگاه به دانشگاهیان طرح قابل قبولی است.

سجاد ریحانی مسئول معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها بستر و بنیاد تولید علم‌اند هر چند مباحث سیاسی نیز در آن پیگیری می‌شود، اظهارداشت:  اگر انتخاب ریاست دانشگاه‌ توسط اساتید دانشگاهی منتج به فضای علمی باشد یعنی افراد به لحاظ علمی مورد بررسی قرار گیرند و آن سیکل‌ها و مواردی که در انتخاب رئیس دانشگاه ملاک است مدنظر باشد، روند مثبتی  پدید می‌آید.

ریحانی تصریح کرد: در جریان انتخاب ریاست دانشگاه اگر به موارد سیاسی توجه شود، این جریان می‌تواند نکات منفی در بر داشته باشد و دانشگاه را از فضای اصلی خود خارج کند.  
 
مسئول معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با مطالبه اصلی از وزارت علوم گفت: مطالبه اصلی از وزارت علوم این است که باید نظارت اساسی بر رؤسای دانشگاه داشته باشند تا در مسیر اصلی دانشگاه‌ها حرکت کنند.  
 
وی افزود: باید مراقبت و نظارت از فضای دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا فضای دانشگاهی در مسیر اصلی خود هدایت شود.  
 
ریحانی اضافه کرد: اگر این نظارت و بررسی‌ها به عنوان یک مطالبه از وزارت علوم وجود داشته باشد و رؤسای منتخب، دانشگاه را در مسیر تمدن و تدین اسلامی هدایت کنند، واگذاری انتخاب رئیس دانشگاه به دانشگاهیان طرح قابل قبولی است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح باید به صورتی باشد که دانشگاه را به فضای علمی خود هدایت کرده و فیلترهای وزارت علوم در اجرای آن به کار گرفته شود تا رؤسای منتخب، دانشگاه را وارد جریان سیاسی نکنند، با توجه به رعایت این موارد طرح واگذاری انتخاب رؤسای دانشگاه، باعث پیشرفت در فضای علمی خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.