ریاضت اقتصادی بیشتر در هلند به تاخیر افتاد

۱۲م اسفند ،

هلند تصمیم گرفت اجرای تدابیر ریاضتی بیشتر را به سال میلادی آینده موکول کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک روت، اول وزیر هلند با ارایه بسته ای که از آغاز سال ۲۰۲۴ تدابیر ریاضتی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: کاهش هزینه بیشتر را در سال آینده با تدابیر محرک اقتصادی برای احیای اقتصاد این کشور همراه خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به موافقت کمیسیون اروپا با مهلت بیشتر برای رساندن کسری بودجه به کمتر از سه درصد تولید سالانه، اظهار کرد که هلند به مقررات بودجه متعهد مانده است.

بر اساس یک گزارش رسمی، کسری بودجه هلند در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ با وجود بسته تدابیر ریاضتی که در حال حاضر به اجرا درآمده، همچنان بالاتر از محدودیت تعیین شده در اتحادیه اروپا خواهد بود.

علاوه بر رکود بازار مسکن و تدابیر ریاضتی دولتی، کاهش صادرات نیز به اقتصاد هلند آسیب زده است. نرخ بیکاری دراین کشور در چند ماه قبل به سرعت افزایش یافته و به ۷٫۵ در صد در ژانویه رسید. همچنین شاخص رضایت مصرف کننده در پایین‌ترین رکورد ملاحظه شده تاکنون قرار دارد. به نقل از کارشناسان، کاهش هزینه بیشتر یا افزایش مالیات‌ها ضربه دیگری به اقتصاد هلند وارد خواهد کرد.

بسته‌ای که از سوی اول وزیر هلند ارائه شده شامل تدابیر ریاضتی فراتر از تدابیر اعلام شده برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ است. دولت وی قصد دارد ۴٫۳ میلیارد یورو از طریق عدم افزایش حقوق در بخش دولتی و بهداشت و درمان صرفه جویی کند. همچنین افزایش مالیات برای درآمدهای بالاتر و حذف مزایای مالیاتی برای شرکت‌ها را حفظ خواهد کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، دولت هلند همچنین اعلام کرده که ۵۰۰ میلیون یورو برای زیرساخت در سال ۲۰۲۴ هزینه می‌کند و ۳۰۰ میلیون یورو نیز برای افزایش قدرت خرید خانواده‌های کم درآمد اختصاص داده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.