“ریاضت اقتصادی” سبب فلج شدن اقتصاد “پرتغال” شده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیلگران پرتغالی بر این باورند سیاست های ریاضتی تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارارن به نقل از بی بی سی، با وجود اینکه پرتغال مناطق تاریخی بسیاری برای جذب گردشگران دارد اما به سبب کمبود بودجه و سیاسته ای ریاضت اقتصادی که دولت اتخاذ کرده است، بعضی از ساختمان های تاریخی و دینی این کشور به فراموشی سپرده شده است و به وضع آنها رسیدگی نمی شود.

برخی از فعالان گردشگری در شهر “پورتوی” پرتغال بر خلاف دیگران به منظور آگاه کردن رسانه های خارجی و گردشگران از تاثیر منفی سیاست های ریاضت اقتصادی دولت، آنها را به دیدن این بناهای قدیمی متروکه می برند.

آنها می گویند سیاست های ریاضت اقتصادی که با هدف افزایش توان رقابتی پرتغال اتخاذ شده است، آسیب بسیاری به شهرهای تاریخی پرتغال زده است.

به سبب کاهش دستمزدها و قدرت خرید مردم، صدها نفر از فعالان اقتصادی مجبور شده اند مغازه ها و شرکت های خود را تعطیل کنند. فقط در دو سال قبل دو هزار شرکت در شهر پورتو تعطیل شده اند.

“گی کاسترو فلگا” راهنمای گردشگر در شهر پورتو گفت” مردم پول کمتری دارند از این رو آنها نمی توانند اقتصاد داخلی خود را حفظ کنند به همین سبب شاهد بسته شدن مغازه ها هستیم. سیاست های ریاضت اقتصادی تاثیر منفی زنجیره واری داشته است.

حتی بسیاری از مردم به سبب نداشتن پول خرید لباسشویی مجبورند لباس های خود را در کنار رودخانه بشویند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.