ریاض المالکی: تل‌آویو کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد

۳۰م دیماه ،

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آینده رژیم صهیونیستی خواست کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: فلسطینیان آماده همکاری با دولت آینده اسرائیل می باشند مشروط بر این که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

المالکی این سخنان را یک روز بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی (کنست) در اسرائیل مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض المالکی افزود: فلسطین آماده همکاری با دولت آینده اسرائیل است به شرط این که به تصمیمات و قطعنامه‌های بین المللی دربارهٔ فلسطین پایبند باشد و کشور مستقل فلسطینی را در چارچوب مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ به رسمیت بشناسد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوامبر قبل با عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان کشور ناظر غیرعضو موافقت کرد.

این مقام مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین بخش عمده‌ای از اظهارات خود را در شورای امنیت سازمان ملل به تحولات خاورمیانه اختصاص داد و افزایش تحرکات غیرقانونی مقامات اسرائیل را برای احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه روند شهرک‌سازی‌ها را مانع اصلی در مسیر تحقق صلح مبتنی بر راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل توصیف کرد.

ریاض المالکی همچنین به طور ضمنی به درخواست طرف اسرائیلی برای برگزاری مذاکرات مستقیم با فلسطینیان بدون‌پیش شرط اشاره و تاکید کرد، توقف شهرک‌سازی‌ها شرط نیست بلکه یک وظیفه و تکلیف قانونی است.

وی خاطرنشان کرد، تا زمانی که اشغال‌گری اسرائیل ادامه یابد، ممکن نیست مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد و سیاست‌های یک‌جانبه تل‌آویو مانعی اصلی در مسیر تحقق صلح بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.