ریالی از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگشت نشده / کلیه اسناد قابل بررسی است

۲۰م آذر ،

اختصاصی / مدیر کل نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی در پاسخ به اظهارات نماینده مردم پیرانشهر:

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون ریالی از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی برگشت نشده گفت:گفته های نماینده پیرانشهر را کاملا تکذیب می کنم.

مهندس فریبرز اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در پاسخ به اظهارات رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگشت بودجه های نوسازی و احداث مدارس در سال ۹۰ ضمن تکذیب این اظهارات بیان داشت: ریالی از اعتبارات عمرانی و استانی فضای آموزش استان آذربایجان غربی که در اختیار اداره کل نوسازی مدارس این استان قرار گرفته است تاکنون برگشت نشده و کلیه اسناد این مساله قابل بررسی و ارائه است.
وی ادامه داد: در اواخر سال مالی ۹۰ یعنی شهریور ماه سال ۹۱ مبلغ ۶۰ میلیون تومان از محل بند ۱۲۰ قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور از طرح توسعه زیر ساخت های ورزشی با شماره طبقه بندی ۳۰۵۰۸۰۶۵ از تخصیص ابلاغی مرحله دوم طرح مورد نظر (زیر ساخت های ورزشی)از طرف وزارت ورزش و جوانان مربوط به ۲۰ درصد سهم ساخت و توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی در مدارس کشور بود که با توجه به دستور سرپرست گروه حسابرسی ورزشی دیوان محاسبات کشور در خصوص برگشت تخصیصی ابلاغیه بنا به اشکال گرفتن سرپرست باز گردانده شد.
اسماعیل زاده افزود: برداشت نماینده پیرانشهر به این سبب بود که در جشنواره خیرین به سبب همکاری آموزش و پرورش پیرانشهر اعتبارات مقاوم سازی ریالی هزینه شد چرا که بسیاری از مدیران مدارس این شهرستان حاضر به تخلیه و انتقال به مدارس همجوار نبودند.
مدیر کل نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی ادامه داد: در سال ۸۹ مبلغ اعتبارات استان ۵۱۷۵ میلیون ریال بود که ۲۵۸۱ میلیون ریال آن تخصیص یافت.
وی با اشاره به این که مبلغ در سال ۹۰ به صورت ملی و ۴۰۶۷ میلیون ریال بود که در پیرانشهر کل مبالغ هزینه شد اظهار داشت: در پیرانشهر ۲ پکیج و ۶۰ رادیاتور پانلی را تحویل دادیم و از اعتبار ۵۱۰ میلیون ریال پیرانشهر ۳۶۰ میلیون واریز شده و ۲۶ میلیون تومان هزینه شد.
اسماعیل زاده گفت: در این شهرستان بیش از ۳۷۰۰ روستا داریم که حدود ۲۵۰۰ روستا از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می کنند،چرا که اکثر این مدارس ۱،۲، یا ۶ کلاسه بوده و امکان استفاده از سیستم حرارتی مرکزی نیست و جهت حذف آنها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.