ریتم فیلم در جهان خودش عالی است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در نشست خبری فیلم ˝امروز˝ عنوان شد:

در نوبت دوم از روز هفتم سی و دومین جشنواره فیلم فجر فیلم ˝امروز˝ میرکریمی روی پرده رفت و نشست خبری آن بدون حضور پرستویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ نشست خبری فیلم “امروز” به کارگردانی رضا میر کریمی با بدون حضور دو بازیگر اصلی این فیلم پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرکریمی ضمن انتقاد به نحوه پخش صدا در برج میلاد گفت: یکسری از صداهای ما پخش نشد، در صورتی که من این اثر سینمایی را در سینما فرهنگ دیدم و این مشکلات وجود نداشت. به یاد دارم سر نمایش فیلم “یه حبه قند” بیش از ۱۰ نفر به من خسته نباشید گفتند زیرا صدای کار سبب شده بود به درستی بعضی دیالوگ های این اثر را در زمان نمایش در جشنواره سال های قبل نشنوند و امسال هم همین بلا بر سر من آمد.

میر کریمی در خصوص تم این فیلم گفت: این قصه چیزهای تازهی داشت. قهرمان فیلم مردی آرام است و حاضر نیست چیزی را برای دیگران توضیح دهد که این برای من جذاب بود. دنبال قهرمانی بودم که اگر بخواهد خلوتی داشته باشد شهر را ترک نکند و اتفاقا ارتباط مستقیم با اجتماع داشته باشد اما در همانجا کار خود را درست انجام دهد.
همزمان با اکران، اگر دربارهٔ فیلم مصاحبه مفصل داشته باشیم دربارهٔ جزییات فیلم و کنش های منطقی آن صحبت می کنم فیلم کم گوی و گزیده گوی است و نگذاشتیم از این مرز بیشتر برود.
این کارگردان سینما در ادامه نشست گفت: ما با دو دسته مخاطب روبرو هستیم دسته ای که فیلم را نمی فهمند و عده ای که به فیلم علاقه دارند و امیدوارم در فیلم بعدی ام جبران کنم. میرکریمی توضیح داد: اگر قصه دربارهٔ یک مرد خاموش است باید در الگوی دکوپاژ من نیز وجود داشته باشد و معتقدم که “امروز” اثری یکدست است.
او ادامه داد: برای من جالب است در اولین نشستی که با فیلم “به همین سادگی” داشتم بعضی سئوالات در این نشست نیز تکرار می گردد. فیلم های من کمی گازوییلی است و موتورش دیر گرم می گردد.
میرکریمی در خصوص اکران و استقبال مخاطبان گفت: من متخصص اکران نیستم ما دربارهٔ فروش این اثر سینمایی خوش بین هستم و ریتم این فیلم نیز مناسب است. ریتم فیلم در جهان خودش عالی است.
او تاکید کرد: یونس وقتی دو تلفن با همسرش دارد ما کمی با وضعیتی که در آن قرار داریم شخصیت فیلم را مقایسه می کنیم. رابطه راننده تاکسی و همسرش در اطراف ما کم است و به این سبب آنرا نمی پذیرند. صدا آن بلایی که باید سر ما می آورد را ایجاد کرد. یعقوبی در دیالوگ مهمی می گوید که زن نگران آبروداری است که این عامل بازگشت راننده به بیمارستان بود که متاسفانه این دیالوگ به سبب صدای بد در سالن شنیده نشد.

در ادامه نشست شبنم مقدمی از بازیگران گفت: نقش من دوست داشتنی نیست و تماشاگر آن را دوست ندارد فردی است که بی اجازه قضاوت و پیشداوری می کندو حرف هایی می زند. همین قدر که این نقش را دوست نداشتم یعنی اتفاق اصلی در این اثر سینمایی رخداده است.
هومن بهمنش فیلمبردار این اثر نیز گفت: از طریق محسن قرایی  با فیلم “امروز” همکاری کردم و این اثر به سینمای شخصی من نزدیک است. فضای فیلم دست فیلمبردار را باز می گذاشت و این اثر سینمایی چالش های بسیاری برای من درپی داشت.
او ادامه داد: بسیار فیلم سختی بود و از لحاظ پروداکشن ربطی به فیلم های قبلی میرکریمی نداشت و به قول او این اثر را با یک کوله پشتی ساخت.
شادمهر راستین نویسنده این اثر نیز از همکاری با این فیلم که طرح اولیه آن از سوی میرکریمی ارائه شده اظهار رضایت کرد.
او دربارهٔ باورپذیری فیلم برای مخاطب گفت:دلیل رفتن راننده تاکسی به دنبال مشکلات یک دختر در فیلم بیان شده است.
محمود دهقانی طراح گریم این اثر سینمایی نیز در خصوص همکاری با میرکریمی گفت: دو ماه قبل از آغاز کار، چند بار تست گریم شخصیت ها را زدیم. قصه در یک روز اتفاق می افتد و سعی کردیم با گریم به مجهول بودن شخصیت کمک کنیم.
امین هنرمند آهنگساز نیز افزود که میرکریمی حساسیت بسیاری روی جزییات کار و به موسیقی احاطه داشت.

حاشیه ها
هوشنگ گلمکانی داور سی و دومین جشنواره از حاضرین در مراسم بود.

رضا میرکریمی از جواب دادن به سئوال ها طفره می رفت و جواب های یک کلمه ای می داد.

پرویز پرستویی در سفر بود و نتوانست در این نشست خبری حضور داشته باشد.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.