ریدلی اسکات « ۳۰۰۱ : ادیسه نهایی » را می سازد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

2-1-2014114125250

۴۶ سال پس از فیلم کلاسیک «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» استنلی کوبریک که بر اساس رمان مشهور آرتور سی. کلارک ساخته شد، ریدلی اسکات رمان «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» کلارک را به سریالی تلویزیونی تبدیل می‌کند.

به‌گزارش سرویس هنری ممتاز نیوز به نقل از آنا، مینی سریال «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» (۳۰۰۱: The Final Odyssey)  از کتابی با همین عنوان به‌قلم آرتور سی.کلارک (۲۰۰۸ – ۱۹۱۷) نویسنده فقید بریتانیایی متولد سری‌لانکا و مخترع ماهواره‌های مخابراتی ژئوسنکرون به‌زودی بر قاب  تلویزیون نقش خواهد بست. به‌نوشته ورایتی، «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» را که چهارمین و آخرین رمان از مجموعه رمان‌های علمی-تخیلی «ادیسه» آرتور سی. کلارک است، شبکه تلویزیونی Syfy تولید و پخش خواهد کرد.

استوارت بیتی مشغول اقتباس فیلم‌نامه «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» از کتاب آرتور سی. کلارک است و همراه با ریدلی اسکات از شرکت اسکات فری پروداکشنز و همچنین دیوید زوکر از وارنر هورایزن تلویژن تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید مینی سریال را بر عهده خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که ایا اسکات این سریال را کارگردانی خواهد کرد یا خیر و از سایر عوامل هنری و بازیگران آن خبری منتشر نشده است.

آخرین کتاب از مجموعه «ادیسه»، که با «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» آغاز شد که استنلی کوبریک در سال ۱۹۶۸ شاهکار  علمی-تخیلی کلاسیک خود را بر مبنای آن ساخت، با کشف جسد یخ‌زده فرانک پول، فضانورد قهرمان داستان «۲۰۰۱» که درفضا شناور بوده است، آغاز می‌شود.

آرتور سی. کلارک «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» را در سال ۱۹۶۸ نوشت و در سال ۱۹۸۲ «۲۰۱۰: ادیسه دو» را منتشر کرد که فیلمی به کارگردانی پیتر هیامز با بازی روی اشنایدر، جان لیتگو و هلن میرن در سال ۱۹۸۴ با اقتباس از آن ساخته شد. وی «۲۰۶۱: ادیسه سه» و «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» را به‌ترتیب در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۷ انتشار داد.

سریال کوتاه «۳۰۰۱: ادیسه نهایی» دومین پروژه با اقتباس از آثار کلارک است که توسط Syfy تولید و پخش می‌شود. این شبکه تولید سریال دیگری با عنوان «پایان کودکی» (Childhood’s End) را تا پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد که براساس رمان علمی-تخیلی دیگری که آرتور سی. کلارک در سال ۱۹۵۳ نوشته و منتشر کرده است، ساخته خواهد شد.

اخبار جهان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.