ریزمغذی‌هایی که پوست را تغذیه می‌کنند

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: در هر دوره سنی، بدن به بعضی موادمغذی نیاز دارد که به شادابی پوست کمک می‌کند. این موادمغذی نه‌تنها بر زیبایی ظاهری بلکه بر سلامت‌ ما تاثیر بسزایی دارند. هر ماده‌غذایی زیبایی پوست، افزایش ایمنی بدن، سلامت مخاط دستگاه گوارش، تنفس و گردش خون را تضمین می‌کند. تمام موادمغذی به یک اندازه برای بدن ارزش دارند و هیچ اولویت‌بندی‌ای میان آنها وجود دارد و کمبود هر یک از آنها سلامت ما را به خطر خواهد انداخت:


ویتامین A:
این ویتامین‌ در بیشتر موادغذایی از جمله گوشت، جگر و منابع حیوانی به وفور یافت می‌شود. پیش‌سازهای ویتامین A به نام کاروتنویید A در منابع گیاهی به‌خصوص آنهایی که رنگ تیره‌تری دارند مثل نارنگی، هویج، گوجه‌فرنگی و اسفناج یافت می‌شود.


روی:
این ماده معدنی در منابع حیوانی به‌خصوص گوشت‌ها و در منابع گیاهی مانند انواع آجیل، قهوه و شکلات یافت می‌شود. در قبل مادران برای شادابی پوست فرزندانشان از قاشق روی در غذاها استفاده می‌کردند اما امروزه انواع مکمل‌ ‌آن در بازار موجود است. البته کسی که رژیم متنوع و متعادلی دارد، نیازی به مصرف مکمل روی نخواهد داشت.


ویتامین E:
این ویتامین نوعی آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در سلامت پوست و مو نقش دارد و در چربی‌های گیاهی مثل روغن آفتابگردان، سویا و… یافت می‌شود. مکمل‌های این ویتامین‌ نیز در بازار موجود است و در صورت کمبود پزشک آن را پیشنهاد می‌کند. اگر شما غذای روزانه خود را با روغن‌های گیاهی تهیه می‌کنید، نیازی به مصرف مکمل ویتامین E ندارید.


سلنیوم:
سلنیوم نوعی آنزیم آنتی‌اکسیدانی مهم است که در سلامت پوست نقش بسزایی دارد. گوشت و نان، منابع غذایی سلنیوم می باشند و در بعضی مغزها به‌خصوص گردو نیز یافت می‌شود.

امروزه این اعتقاد که فلان ماده غذایی فقط برای فلان عضو خوب است، منسوخ شده است و متخصصان پیشنهاد می‌کنند باید رژیم‌غذایی متعادل و متنوعی داشت تا سلامت و زیبایی به خطر نیفتد. این خانم باید بدانند حتی در یک چیدمان ژنتیکی ثابت نیز تغذیه متفاوت می‌تواند در شادابی پوست نقش داشته باشد. البته نمی‌توان انتظار داشت با اصلاح تغذیه، تمام مشکلات پوستی حل شود، اما انتخاب رژیم غذایی متناسب و متنوع از تشدید مشکلات پیشگیری می‌کند.
منبع: هفته نامه سلامت

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.