ریز آمار متقاضیان نقل و انتقال و مهمانی سال ۹۲

۲۰خردادماه،

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به ثبت ۳۲ هزار و ۱۴۷ تقاضا در سامانه نقل و انتقالات از اول تا انتهای اردیبهشت سال جاری، جزییات این تقاضاها را اعلام کرد.

محمد حسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از مجموع کل تقاضاها، ۱۴ هزار و ۹۰۴ تقاضا مربوط به خانم‌ها و ۱۷ هزار و ۲۴۳ تقاضا مربوط به آقایان است، گفت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۱۲ تقاضا توسط دانشجویان مجرد و ۴۴۳۵ درخواست توسط دانشجویان متاهل ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت ۲۲ هزار و ۱۴۱ تقاضای غیربومی و ۱۰ هزار و شش تقاضای بومی در میان درخواست‌های سامانه نقل و انتقالات، تصریح کرد: این روند نشان می‌دهد که فرآیند بومی گزینی در دانشگاه‌ها جای کار بیشتری دارد به گونه‌ای که اگر بر اساس این فرآیند، در کنکور تعداد بیشتری از اشخاص غیر بومی در نزدیک محل زندگی خود پذیرش شوند، ا ین تقاضا برای نقل و انتقال کاهش می‌یابد.

یوسفی با بیان اینکه از تقاضاهای موجود ۲۴ هزار و ۸۸۸ تقاضا مربوط به دوره روزانه و ۷۲۵۹ تقاضا مربوط به دوره شبانه است، اظهارکرد: این موضوع نشان می‌دهد که دانشجویان در دوره شبانه، بیشتر به محل تحصیل خود اهمیت می‌دهند.

به گفته وی تعداد تقاضاها به تفکیک مقاطع تحصیلی به شکل ۲۱ هزار و ۳۶۳ تقاضا برای کارشناسی پیوسته، ۷۱۹۸ تقاضا برای کاردانی و ۳۴۷۲ تقاضا برای کارشناسی ناپیوسته است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، خاطرنشان کرد: از مجموع کل تقاضاها، ۲۱ هزار و ۳۹۱ تقاضای مهمانی، ۳۱۷۳ تقاضای انتقال، ۳۰۷۸ تقاضای تمدید مهمانی و ۴۵۰۵ تقاضای مهمانی دائم در سامانه به ثبت رسیده است.

یوسفی همچنین دربارهٔ آمار تقاضاها به تفکیک دانشگاه‌های مختلف نیز، اظهارکرد: ۱۹ هزار و ۴۴۸ تقاضا مربوط به دانشگاه‌های دولتی، ۶۱۸۸ تقاضا مربوطط به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و ۶۵۱۱ تقاضا مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت درخواست‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه سامانه نقل و انتقالات وزارت علوم حدود سه سال سابقه دارد و جای خود را در بین دانشجویان، افکار عمومی و اصحاب رسانه باز کرده است، آمادگی داریم که چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد نیز بخواهند، همه تقاضاها از طریق این سامانه به ثبت برسد و به نقطه‌ای برسیم که هر دانشجویی در هر نقطه از کشور برای نقل و انتقال و مهمانی وارد یک سامانه متمرکز شود.

یوسفی با بیان اینکه پراکندگی سبب افزایش احتمال اشتباهات می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است دانشجویان به سامانه ورود اشتباه داشته باشند و یا ثبت تقاضا به صورت اشتباه در سامانه دانشگاه دیگری انجام شود، البته بدیهی است که وقتی می‌گوییم تجمیع، منظورمان تجمیع درخواست‌ها با لحاظ اقتضائات هر دانشگاه خواهد بود، بدون اینکه به آیین‌نامه دانشگاه‌ها ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.