ریشه بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل دوری از نماز است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان در سنندج افزود: اگر به جای اعتبارات زیادی که در بخش های مختلف هزینه کرده ایم مقداری بیشتر به مساله نماز می پرداختیم امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

وی نماز را بهترین پل ارتباطی بین انسان و خداوند دانست و افزود: در راستای اقامه نماز و تقویت و ترویج این فرهنگ باید بیشتر هزینه کنیم.

وی گفت: اگر بخشی از هزینه دستگاه های دولتی به سمت تقویت و ترویج فرهنگ نمازخوانی هدایت می شد امروز جامعه ای عاری از مشکلات و گرفتاری های فعلی داشتیم.

وی نماز را علم و نماد دین مبین اسلام دانست و گفت: اولین گزینه ای که در آخرت از انسان سوال می شود اقامه نماز است و این نشان دهنده میزان اهمیت این فرضیه در دین مبین اسلام است.

وی افرادی که نماز را کوچک و خوار می شمارند از جمله مغضوبین درگاه الهی دانست و افزود: استغفار افرادی که نماز را کوچک بشمارند و این فریضه الهی را تحقیر کنند مورد اجابت خداوند متعال قرار نمی گیرد.

وی پی بردن به میزان اهمیت ملاقات با خداوند متعال از طریق نماز را نیازمند درک عمیق از این مساله دانست و افزود: تا زمانی که افراد درک عمیقی از میزان اهمیت نماز نداشته باشند، نمی توانند ارتباط قلبی با خداوند برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، اقامه نماز را وظیفه فردی و حاکمیتی دانست و تاکید کرد تنها اقامه نماز به تنهایی کافی نیست بلکه باید تلاش کرد روح نماز در جامعه حاکم فرما شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی جاری شدن روح نماز در جامعه را منجر به کاهش فساد و فحشا دانست و افزود: هر کجا یاد و ذکر خداوند متعال بیاید خلاف و فساد می رود و از این رو ترویج نماز می تواند جلو مفاسد را بگیرد.

وی اقامه نماز را بسترساز دیگر امورات دینی از جمله زکات دانست و گفت: فردی که نمازخوان باشد به دنبال دیگر اصول و فروع دین از جمله زکات نیز می رود و با پرداخت زکات میزان فقر در جامعه نیز کاهش می یابد.

وی وضعیت اقامه نماز در کشور را خوب توصیف کرد و گفت: به نسبت سایر کشورها در این زمینه خوب عمل کرده ایم اما باید سطح فعالیت ها در این ارتباط بیشتر شود.

وی از مسوولان فرهنگی خواست وقت و هزینه بیشتری برای تقویت و ترویج نماز در سطح کشور اختصاص دهند تا با فراگیر کردن نماز در سطح جامعه از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جلوگیری شود.ک/۳

۷۳۴۶/۵۳۳

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.