ریشه مشکلات در عدم پایبندی به اعتقادات است

آیت الله علوی گرگانی:

خبرگزاری پانا :آیت الله علوی گرگانی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ما به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است، اگر اعتقادات درست شود، همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، معظم له ظهر دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران با بیان نکاتی اخلاقی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم انسان را به شنیدن سخنان بزرگان با گوش دل توجه داده است.

وی افزود: برای گوش دل ارزش زیادی قائل شده است، چراکه مطلب و صدا را می گیرد،‌آن را می فهمد و به آن عمل می کند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که خداوند قرآن را برای همه کس هدایت و تذکر قرار نداده است، گفت: خداوند می‌فرماید: قرآن من برای همه کس هدایت، روشنگری و تذکر نیست، بلکه برای کسی است که گوش دل برای او باشد.

استاد خارج فقه حوزه با بیان این‌که کلام خداوند بهترین کلام‌هاست،‌اظهار داشت: در رفت و آمد به محضر بزرگان دین باید کمال استفاده را از سخنان آنان که بیان قرآن و روایات ائمه هدی(ع) است را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نباید این رفت و آمدها تنها گذراندن عمر و ضایع کردن آن باشد، باید کاری کنیم که برای آخرت ما ارزش داشته باشد، و وقت را طوری پر کنیم که مایه تاسف نباشد،

آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که عمر دنیا زودگذر است، و نفس‌های ما نردبانی به آخر عمر است با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت:‌خداوند در آیاتی از قرآن کریم به مومنان می فرماید: تنها خود را نبینید، بلکه دیگران را با عقاید خود همراه سازید، هم خود در مسیر قرآن، اسلام و پیامبر (ص) گام بردارید و هم دیگران را به این مسیر تشویق و هدایت کنید.

وی با بیان این‌که مقتضای عدل الهی این است که روزی پاداش عمل خوب و بد ما را خواهد داد، اظهار داشت:باید همه را به مسیر اسلام و انقلاب، رهبری و مراجع هدایت کنیم، و غافلان را آگاه نماییم و اعتقادات را درست تبیین کنیم،‌چرا که اگر اعتقادات ما درست شودنظام و انقلاب ما درست می شود و تمام بدبختی ها و مشکلات به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.