ریل‌گذاری همزمان ۸ نقطه کشور

۰۵م آذر ،

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون در هشت نقطه کشور در اقدامی بی‌سابقه و انقلابی ریل‌گذاری راه‌آهن در حال انجام است.

به گزارش ممتازنیوز، علی نیکزاد در گفت‌و گو با فارس اظهار داشت: این برای اولین بار است که در کشور ریل گذاری‌ها به صورت همزمان انجام می‌شود که امیدواریم با اتمام این ریل‌‌گذاری بسیاری از پروژه‌های راه آهن‌سازی در کشور در نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره‌‌برداری برسد.

۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در دست ساخت است

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور در حال ساخت است به طوری که به همین میزان نیز راه‌آهن در حال بهره‌برداری داریم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اغلب این پروژه‌ها با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت با خط ریل ایمن در حال بهره‌برداری است اما مسیر اصفهان، قم، تهران و مشهد به صورت قطار سریع السیر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال فعالیت است.

نیکزاد گفت: تلاش می‌کنیم تا با خرید و راه‌اندازی قطارهای سریع السیر در مسیر تهران ـ مشهد این سرعت حمل و نقل ریلی را به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسانیم.

۱۱۰ کیلومتر راه‌اهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است

این مسئول تاکید کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر در هشت قطعه در حال اجراست که چهار قطعه آن در دست پیمانکاران بومی است و چهار قطعه دیگر نیز توسط پیمانکاران غیر‌بومی اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تامین منابع مورد نیاز این پروژه به سرعت در حال انجام است و مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شده است، به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما در یک زمان‌بندی مشخص سعی داریم هم خود پروژه و هم ایستگاه‌های آن را تکمیل کنیم که ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر‌مربع در حال اجراست.

نیکزاد افزود: ۱۱۰ کیلومتر از این پروژه آماده ریل‌گذاری است که با تکمیل کار زیر‌سازی امیدواریم این کار با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به وجود تونل‌ها و پل‌های متعدد در مسیر راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: ساخت راه‌آهن به ویژه فراهم کردن زیر‌ساخت‌های آن کار مشکلی است ولی در تمام قطعات کار با سرعت مناسب به پیش می‌رود.

عضو کابینه دولت دهم از پایان مطالعات خط ریلی اردبیل پارس‌آباد خبر داد و گفت: امیدواریم با پایان مطالعات از طریق فاینانسر و تامین منابع مورد نیاز کار اجرایی شود و از سمت اردبیل به پارس‌آباد این پروژه عملیاتی شود.

نیکزاد ادامه داد: راه‌آهن اردبیل جزو اولویت‌های دولت دهم است و از ۱۷۵ کیلومتر اجرای این پروژه سعی خواهیم کرد در قطعات مختلف کار زیر‌بنایی و روبنایی انجام شود که پیمانکاران متعددی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه کار زیر‌سازی را سخت‌تر از روسازی تاکید کرد: ریل‌گذاری و تامین بالاس و تراول و سیگنالینگ کار راحتی است که این کار به همت شرکت ساخت در اولویت جدی می‌باشد.

۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در کشور در حال اجراست

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد تومان بیش از یک هزار پروژه در سطح کشور در حوزه راهسازی در حال اجراست و یکی از این پروژه‌ها تکمیل راه اردبیل ـ سرچم و چهار خطه کردن ۸۰ کیلومتر از این مسیر است.

وی در خصوص تکمیل تقاطع غیر‌هم‌سطح نمین و تعریض جاده اردبیل ـ مشگین‌شهر و اردبیل ـ پارس‌آباد به عنوان محورهای مواصلاتی اصلی قول مساعد داد.

آیرلس فرودگاه اردبیل تا پایان سال نصب می‌شود

عضو کابینه دولت دهم در مورد دو فرودگاه موجود در اردبیل و حل مشکل آنها گفت: یکی از این فروگاه‌ها مربوط به فرودگاه پارس‌آباد است که در صدد حل و رفع مشکلات جزئی آن هستیم تا امکان نشست و برخاست راحت در این مجموعه فرود آید.

نیکزاد عنوان کرد: تا پایان امسال دستگاه آیرلس که بیش از ۱۰ مورد آن خریداری شده است و به سبب تحریم‌ با مشکل ترخیص مواجه بود یکی از آنها در فرودگاه اردبیل نصب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با نصب این دستگاه مشکلات فرودگاه اردبیل نیز در آب و هوای مختلف برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین برای تکمیل ترمینال حجاج اردبیل قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه‌ها یک سطح خدمات مطلوب و دسترسی راحت اهالی استان و مسافران به حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی در این استان فراهم آید.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از احداث ۵ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور خبر داد و گفت: با احداث این بزرگراه در تلاش هستیم تا ایمنی خاصی را به محورهای مواصلاتی ببخشیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.