رینگ سبز دوچرخه در منطقه ۱۹ ایجاد می شود

نخستین رینگ سبز دوچرخه سواری به طول یک کیلومتر تا پاییز امسال در منطقه ۱۹ به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ رضا زلفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح در مسیر خیابان مطهری شمالی ، حد فاصل بلوار شکوفه تا بوستان ولایت به اجرا در می آید. علت انتخاب این مسیر واقع شدن این تقاطع در قلب منطقه بود که به رینگ دوچرخه سواری ۵ کیلومتری بوستان بزرگ ولایت متصل شود.
 وی افزود: برای سهولت تردد شهروندان و توجه به مسائل زیست محیطی قصد داریم رینگ سبز دوچرخه منطقه را در تقاطع شکوفه آغاز کرده و با امتداد آن به خیابانهای شهید مطهری و مهران، این مسیر را به طول حدودی یک کلیومتر به بوستان ولایت متصل کنیم. به گفته وی معبر نمونه باید ضمن داشتن خط کشی ها و علائم ترافیکی ، پیوستگی لازم را برای عبور معلولین در پیاده روهای خود داشته باشد.
 زلفی خاطرنشان کرد: در ساخت این رینگ سعی می شود تا از معیارهای درجه یک استفاده شود. همچنین  با استفاده از گاردریل یا جدول، این رینگ از خیابانها جدا شده و به صورت یک خط ویژه در می آید.
 براساس این گزارش پیش از این مسیرهای دوچرخه سواری این منطقه در دو بوستان بزرگ ولایت و شهید کاظمی قرار داشت و این نخستین بار است که مسیر دوچرخه سواری در خارج از بوستان ها اجرا می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.