رییس‌جمهوری آفریقای‌جنوبی از نلسون ماندلا عیادت کرد

۳ م دیماه ،

دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای‌جنوبی اعلام کرد که رییس‌جمهوری این کشور برای عیادت از نلسون ماندلا به بیمارستان محل بستری شدن وی در شهر «پرتوریا» رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، جاکوب زوما، رییس‌جمهوری این کشور از نلسون ماندلا، رییس‌جمهوری پیشین آفریقای‌جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل ملاقات کرد.

زوما به نلسون ماندلا اطمینان داد که مردم آفریقای‌جنوبی و سراسر دنیا همواره به وی عشق می‌ورزند و از او حمایت می‌کنند.

ماندلا به خاطر عفونت شش، هشتم دسامبر در بیمارستان بستری شد. گفته می‌شود روند درمان بیماری ماندلا موثر واقع شده و پزشکان در حال حاضر مشغول انجام مراحل تکمیلی درمان می باشند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری آفریقا صادر شد، آمده است: ما از مردم آفریقای جنوبی می‌خواهیم برای سلامتی ماندلا دعا کنند.

در روزهای قبل بسیاری از مقام‌های دولت آفریقای‌جنوبی به عیادت ماندلا رفته‌اند.

رهبر مبارزات علیه تبعیض نژادی و رییس‌جمهوری سابق آفریقای‌جنوبی برای انجام بعضی آزمایش‌های پزشکی در بیمارستانی در شهر «پرتوریا» بستری شد.

خبر بستری شدن ماندلا بسیاری را در آفریقای جنوبی نگران کرده است. وی آخرین بار در فوریه سال قبل میلادی برای درمان درد در ناحیه معده در بیمارستان بستری شد.

نلسون ماندلا به سبب مبارزات آزادی‌خواهانه‌اش علیه رژیم آپارتاید مجبور شد بیش از دو دهه را در زندان بگذراند. او در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ به عنوان اولین سیاه‌پوست توانست سمت ریاست‌جمهوری آفریقای‌جنوبی را در اختیار گیرد. ماندلا در سال ۱۹۹۳ به سبب خدماتش موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.