رییس‌جمهوری سابق یمن به عربستان می‌رود

۱۴م دیماه ،

11-322.jpg

منابع دیپلماتیک از سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهوری سابق یمن به عربستان برای انجام معاینات پزشکی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، علی عبدالله صالح، رییس‌جمهوری سابق یمن برای ادامه معاینات پزشکی درخواست دریافت روادید عربستان را به دولت ریاض داده است.

صالح در چارچوب توافقنامه انتقال قدرت و در ازای مصونیت برای خود و نزدیکانش در فوریه سال ۲۰۱۲ پس از ۳۳ سال از رأس قدرت در یمن کنار رفت. صالح پیش‌تر در ژوئن سال ۲۰۱۱ و پس از آن که در حمله‌ای زخمی شده بود، در عربستان تحت مداوا قرار گرفت.

به گفته منابع دیپلماتیک، رییس‌جمهوری پیشین یمن یک ماه قبل نیز روادید ایتالیا را دریافت کرده بود اما از بیم تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر ترجیح داد به این کشور اروپایی نرود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروها و هواداران صالح به کشتار معترضان در جریان خیزش مردمی که از فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد و تا سقوط رژیم صالح ادامه داشت، متهم می باشند.

مخالفان، صالح را به مانع‌تراشی در روند انتقال قدرت متهم می‌کنند و خواستار دور ماندن وی از زندگی سیاسی در آستانه آغاز گفت‌وگوهای ملی این کشور می باشند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن با تصویب قطعنامه‌ای تهدید کرد علیه هر کسی که در روند انتقال قدرت در یمن مانع‌تراشی کند، مجازات‌هایی در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.