رییس‌کل دادگستری یزد: سرقت‌های خشن در سال جاری افزایش یافته است

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به رشد آمار پرونده‌های سرقت‌های خشن توام با اذیت و آزار در شش ماهه اول سال جاری، از تصمیم قاطع دستگاه قضا و نیروی انتظامی در برخورد جدی و سخت‌گیرانه با سارقان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، غلامحسین حیدری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف بسیار خطیر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی برای برخورد با سارقان و افرادی که امنیت جامعه را مختل می‌کنند، تصمیم قاطعی گرفته‌اند و برخوردها جدی و سخت‌گیرانه است.

وی سهم دستگاه قضایی در برخورد جدی با مجرمان را صدور آرای محکم و قاطع عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از سرقت، مجرمان سابقه‌داری که در حال گذراندن محکومیت خود در زندان هستند از هیچ‌یک از امتیازاتی که سایر زندانیان از آن برخوردارند، نمی‌توانند استفاده کنند.

حیدری بیشترین تعداد زندانیان را پس از مواد مخدر، سارقین عنوان کرد و افزود: باید عوامل وقوع تعداد زیاد سرقت در استان بررسی شود و گام‌های مثبت و پیشگیرانه‌ای دراین زمینه برداشته شود.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه وقوع سرقت در جامعه موجبات خدشه‌دار شدن امنیت جامعه را فراهم می‌سازد، اظهار کرد: احساس ناامنی در مردم آنها را به نظام و مسئولان بدبین می‌کند. دستگاه قضایی آمادگی دارد تا همکاری با نهادهای انتظامی، امنیتی و فرهنگی در زمینه کاهش سرقت در جامعه نقش اساسی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های سرقت در شش ماهه اول سال جاری کاهش داشته، ولی سرقت‌های خشن توام با اذیت و آزار رشد داشته که این مساله قابل تامل است، در نتیجه ضرورت پیشگیری از وقوع این جرم با همکاری مردم پیش از پیش احساس می‌شود.

حیدری در پایان گفت: در مواردی مجرمان با معرفی خود به عنوان مامور آب و برق و گاز وارد منازل مردم شده و مرتکب جرم می‌شوند. بنابراین ضرورت دارد شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات نسبت به ارائه لباس متحدالشکل و صدور کارت شناسایی برای ماموران خویش اقدام کنند و از طریق رسانه‌ها به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود تا زمینه سوءاستفاده از بین برود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.