رییس اتاق بازرگانی جهانی: مخالف تحریم علیه کشورها هستیم

‘ژان گوی کاریر’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتاق بازرگانی جهانی متشکل از شماری از اعضا شرکت های فعال اقتصادی کشورها، از سال ها پیش به بازرگانی آزاد و سرمایه گذاری بین المللی معتقد بود.

وی با تاکید بر اینکه بازرگانی جهانی باز بودن مرزها را می طلبد، افزود: محدویت هایی که مقابل تجارت جهانی و سرمایه گذاری آزاد ایجاد می شود، اثرات منفی زیادی بر روابط تجاری آزاد و روان میان کشورها از خود به جای می گذارد و مشکلات ناخواسته ای را در روند عادی امور تجاری ایجاد می کند.

این فعال اقتصادی بین المللی تحریم ها را ابزاری برای اعمال فشار و محدودیت به ملت ها و کشورهای هدف ذکر کرد و گفت: تحریم ها علاوه بر کشورهای هدف، به اقتصاد کشورهای همسایه و همچنین به اقتصاد جهان لطمه می زند.

کاریر با اشاره به اینکه تحریم ها با اصول و اهداف اتاق بازگانی جهانی مغایرت دارد، گفت: تحریم ها زاییده افکار سیاسی دولتمردان و قدرتها برای دستیابی به اهداف سیاسی بوده و تامین کننده منافع بخش خصوصی نیست.

وی افزود: تحریم ها علاوه بر تنبیه کشورهای هدف، فشارهایی را به مردم عادی آن کشور وارد می کند و اتاق بازرگانی جهانی با اعمال هر تحریمی در اقتصاد مخالف است.

دبیر کل اتاق بازرگانی جهانی گفت: تحریم ها راهکار مناسبی برای حل اختلافات موجود میان کشورها نیست و ضروری است تا گفتمان و انجام مذاکرات برای دستیابی به راهکاری مناسب در معادلات جهانی جایگزین آن شود.

کاریر گفت: تحریم ها هزینه های جنبی ناخواسته ای به شرکت های بازرگانی و سرمایه گذاران بین المللی تحمیل می کند و در روند ترانزیت کالا و خدمات مشکلاتی فراهم می سازد.

مقر دایمی اتاق بازرگانی بین المللی با بیش از دو هزار عضو در پاریس قرار دارد.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۳۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.