رییس ‘ام آی ۵’: المپیک لندن هدف جذابی برای تروریست ها است

به گزارش ایرنا به نقل از ‘بی بی سی’، ‘جاناتان اوانس’ دوشنبه شب در یکی از معدود سخنرانی های عمومی خود همچنین نسبت به حملات سایبری علیه صنایع انگلیس هشدار داد و افزود: سازمان ام آی ۵ در حال مقابله با ‘سطوح حیرت انگیزی’ از حملات سایبری علیه صنایع انگلیس است.

وی اظهارداشت: ضعف ها و نقاط آسیب پذیر اینترنت توسط باندهای خلافکار و همچنین دولت ها (برای انجام حملات سایبری) مورد بهره برداری قرار می گیرد. اینگونه حملات تهدیدی علیه کلیت جریان اطلاعات است.

رییس ‘ام آی ۵’ گفت: حملات سایبری فقط اطلاعات محرمانه دولتی را تهدید نمی کند بلکه امنیت زیرساخت ها ، دارایی های علمی و اطلاعات بازرگانی و اقتصادی را نیز هدف قرار می دهند.

وی افزود: هزاران نفر در پشت این حملات سایبری اعم از جاسوس های دولتی و اعضای باندهای خلافکار سازمان یافته قرار دارند و ام آی ۵ با چنین حجمی از حملات مقابله می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بازیهای المپیک هدف جذابی برای گروههای تروریست به شمار می رود چرا که در ایام برگزاری مسابقات المپیک، شهر لندن در مرکز توجهات جهانی قرار خواهد داشت.

اوانس در عین حال تاکید کرد که تدابیر امنیتی و آمادگی های لازم برای مقابله با اقدامات احتمالی تروریست ها اندیشیده شده است و سازمان ام آی ۵ از این گونه اقدامات غافل نیست و بازیهای المپیک هدف آسانی برای تروریست ها نخواهد بود.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن از حدود یک ماه دیگر در این شهر آغاز می شود و مقامات انگلیس تاکنون چندین مانور امنیتی نیز برای بالابردن آمادگی نیروهای خود برگزار کرده اند. همچنین بیش از ۲۰ هزار نیروی امنیتی از جمله از واحدهای پلیس و ارتش برای تامین امنیت بازیها سازمان دهی شده اند.

رییس سازمان جاسوسی ‘ام آی ۵’ در ادامه گفت: نباید تصور کرد که با کشته شدن اسامه بن لادن تهدیدات تروریستی نیز از بین رفته است.

این مقام امنیتی انگلیس در عین حال تصریح کرد در گذشته ۷۵ درصد پرونده های ضدتروریستی به نوعی به پاکستان و افغانستان مربوط می شد که این رقم هم اکنون به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در جهان عرب، افزود: تحولات اخیر باعث بروز بی ثباتی هایی شده است که گروههایی مثل القاعده از این بی ثباتی ها استفاده می کنند تا اقدامات تروریستی خود را پیش ببرند.

رییس ام آی ۵ گفت: برخی از جوانان انگلیسی نیز برای دیدن آموزش های تروریستی به کشورهای آفریقا و خاورمیانه می روند که پس از بازگشت به کشور می توانند تهدیداتی را به وجود بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اتهامات بی اساسی را نیز علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و مدعی شد که ایران از تروریسم حمایت می کند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۲۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.