رییس بسیج اساتید: خروجی دانشگاه اسلامی تخصص و تعهد است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سهراب صلاحی’ روز شنبه در تشریح برنامه های بسیج اساتید به خبرنگاران گفت: تشکیل دانشگاه اسلامی برای ایجاد فضای تعهد همراه با تخصص را در زمره برنامه های خود داریم.

وی ادامه داد:‌ از چندی پیش زیرساخت های یکی از برنامه های دانشگاه اسلامی که تشکیل حلقه های علمی است؛ راه اندازی شده است.

صلاحی با بیان اینکه تعداد این حلقه های علمی در آینده به یک هزار حلقه می رسد، اظهار داشت: این حلقه های علمی استاد محور است؛ یعنی به طور نمونه استاد مبحثی را در یکی از رشته ها مطرح کرده و دانشجو به تحقیق درباره موضوع می پردازد.

وی افزود: هدف از تشکیل حلقه های علمی و دانشگاه اسلامی، تسریع جنبش نرم افزاری و علمی در دانشگاهها، کادر سازی، کمک به دانشجویان و ایجاد فضای فرهنگی است.

رییس بسیج اساتید با بیان اینکه در حلقه های علمی رابطه بین دانشجو واستاد اصلاح می شود، گفت: دانشجو بعد از پایان تحصیل نیز در حلقه علمی باقی می ماند و رابطه علمی خود را حفظ می کند.

وی ادامه داد: تحول در علوم انسانی یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا خواهد بود و به جد پیگیر این موضوع هستیم.

صلاحی با بیان اینکه باید نظرات مبنایی علوم غربی مورد نقد علمی و عالمانه قرار گیرد، گفت: این مباحث باید در دانشگاه صورت گیرد و مشکلات نظریه های علوم انسانی و غربی را مطرح کنیم.

وی اضافه کرد: با مطالعات گوناگون در زمینه حوزه های علوم انسانی، می توان نظریات اسلامی را جایگزین آنها کرد.

صلاحی همچنین با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بسیج اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم گفت: در فعالیت های بلند مدت برنامه هایی را در حوزه مبارزه با جنگ نرم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کارگاه های مبارزه با جنگ نرم در تمام استانها طراحی شده و در هر کارگاه سه نفر از اساتید این حوزه به ۱۲۰ نفر از اساتید بسیجی آموزش لازم را می دهند. این کارگاه ها در برخی استانها تشکیل شده که مورد استقبال قرار گرفته و بازتاب مثبتی داشته است.

صلاحی درباره برنامه های این سازمان برای سالروز شهادت شهید چمران که به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است، اظهار داشت: همایش تجلیل از اساتید بسیجی روز سه شنبه با حضور بیش از هزاران نفر اساتید بسیجی و مسئولان بلند پایه کشوری و لشکری در مرکز همایش ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم به مناسبت تجلیل از اساتید بسیجی در تمام استانها برگزار می شود که در تهران از اساتید نمونه استان های تهران و البرز تقدیر می شود.

تهرام/۷۲۶۱/۱۵۵۶/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۶۲۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.