رییس بنیاد مسکن : حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایرنا،ˈ علیرضا تابشˈ عصر روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ۷۲ واحدی مسکن مهر شهر کلارآباد شهرستان عباس آباد افزود: این تسهیلات برای ساخت حدود ۲ هزار و ۱۷۰ واحد مسکونی مربوط به مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در قالب مسکن مهر به متقاضیان پرداخت شد.

وی شمار واحدهای مسکونی مربوط به مناطق روستایی را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار باب اعلام و اضافه کرد: تاکنون از این تعداد واحدهای مسکونی، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آن به متقاضیان واگذار و بقیه بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

تابش با بیان این که از مجموع ۳۷۰ هزار واحد مسکونی درقالب طرح مسکن مهر مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکنون حدود ۲۰۰ هزار باب ساخته شده است،گفت : واحدهای مسکونی باقی مانده نیز تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحدهای ساخته شده در قالب اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و مسکن مهر در مازندران را حدود یکصد هزار باب ذکرکرد و گفت: خوشبختانه این استان توانسته است سهم قابل توجهی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای تامین مسکن را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین از تهیه نقشه طرح هادی در ۸۵ درصد از روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در کشور خبرداد و افزود: اکنون طرح هادی از مجموع ۳۷ هزار و ۷۰۰ روستا، در ۱۲ هزار روستای کشور اجرا شده است.

آیت اللهˈهاشم رسولی محلاتیˈ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: مسوولان این نهاد در نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از دوران هشت سال دفاع مقدس و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله گام های موثری برداشته اند.

وی تامین مسکن برای قشرهای ضعیف جامعه را جزو وظایف این نهاد دانست و افزود: ارایه چنین خدماتی از سوی مسوولان طبق روایات و آحادیث الهی بهترین پاداش را در نزد خدای متعال به همراه دارد.

عملیات ساخت مسکن یاد شده کلارآباد در حدود شش هزار و ۳۲۰ متر مربع زیربنا در شش طبقه در زمین به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۲۷ متر مربع آغاز و مدت بهره برداری این طرح

۱۴ ماه اعلام شد.

شهر کلارآباد از توابع شهرستان عباس آباد در غرب مازندران واقع است.ک/۲

۶۲۴/۶۲۱/۴۰۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.