رییس بهداری ناجا خبرداد: احداث ۲ بیمارستان تازه در بهار ۹۲ / ناجا ۷ بیمارستان در کشور دارد

۳۰ آبان ،

رییس کل بهداری ناجا از راه‌اندازی دو بیمارستان تازه نیروی انتظامی در نیمه اول سال آینده خبرداد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار دکتر علی مجیدی عصر سه‌شنبه با بیان اینکه در ۲۲ و ۲۳ آذرماه سال جاری چهارمین همایش روسای بیمارستانی و مراکز درمانی نیروهای مسلح به میزبانی ناجا در تهران برگزار می‌شود، گفت: در این همایش علمی کاربردی بهداشت و درمان نیروهای مسلح دو موضوع مدیریت بیمارستان و طب رزمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در مورد مدیریت بیمارستانی گفت: تاکید بر مدیریت و رهبری نیروهای انسانی، مالی و دارو و تجهیزات و همچنین تکیه‌بر دارو و تجهیزات داخلی از جمله محورهای این همایش است.

مجیدی با بیان اینکه در محور طب‌رزمی، طب‌انتظامی، تروما در نیروهای مسلح، امداد و انتقال پیش بیمارستانی و همچنین ارتقای توانمندسازی بهداری رزمی مورد تاکید است ابراز امیدواری کرد: با سپری‌کردن این همایش برای مشکلات بیمارستان‌های نیروهای مسلح راهکاری کاربردی ارائه شود.

رییس کل بهداری ناجا با بیان اینکه در این همایش علمی کاربردی برای اولین بار روسای مراکز درمانی نیز حضور خواهند داشت، گفت: از آنجایی که مراکز درمانی متولی طرح امام رضا(ع) می باشند امید است با حضور در این همایش در جهتی ارتقای این طرح مبادرت شود.

وی با بیان اینکه برای این همایش تاکنون ۱۶۵ مقاله ارسال شده است گفت: هشت مقاله که به عنوان برترین‌ها انتخاب شده‌اند در این همایش ارائه می‌شود.

رییس کل بهداری ناجا در مورد طب رزمی گفت: کلیه خدماتی که در رزم ارائه می‌شود به عنوان طب رزمی نام گرفته اما در ماموریت‌های ناجا یکسری وظایف وجود دارد که مختص نیروی انتظامی است. همچون معاینات مشمولان و معاینات در حوزه راهنمایی و رانندگی که به طب انتظامی معروف است.

مجیدی در مورد طرح امام‌رضا(ع) نیز گفت: طرح امام‌رضا(ع) در پایان سال ۸۲ از سوی ستادکل نیروهای مسلح برای رعایت بهداشت فردی، اماکن، صنوف، کنترل و کیفیت تغذیه ابلاغ شده است که اجرایی‌شدن این طرح برای کارکنان و پرسنل وظیفه سبب ارتقای سطح بهداشت عمومی و روان شده است.

رییس کل بهداری ناجا در ادامه سخنان خود ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های بهداری ناجا در سال جاری گفت: سه پروژه در دستور کار قرار دارد که راه‌اندازی درمانگاه پاراکلینیکی بیمارستان ولیعصر (عج) در پانزده هزار متر مورد توجه است که با انتقال درمانگاه‌های موجود در بیمارستان فعلی، گنجایش بیمارستان چند برابر خواهد شد.

مجیدی همچنین به ساخت دو بیمارستان فوق‌تخصصی در تبریز و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این بیمارستان‌های ۶۴ تخت‌خوابی در نیمه اول سال آینده افتتاح خواهند شد.

به گفته مجیدی نیروی انتظامی در حال حاضر هفت بیمارستان در کل کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به تورهای درمانی بهداری ناجا گفت: بهداری ناجا در هفته نیروی انتظامی اقدام به ایجاد تورهای درمانی در شهرستان‌های محروم با کمک شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت و هلال‌احمر کرد که بر این اساس کلیه خدمات کلینیکی به مردم نیازمند به صورت رایگان انجام شد.

تاسیس آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیص موادمخدر صنعتی در کلیه شهرستان‌ها

مجیدی در ادامه از آغاز به کار آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیص موادمخدر صنعتی در کلیه شهرستان‌ها خبرداد و گفت: از آنجایی که مصرف موادمخدر به سمت صنعتی گرایش یافته است و از آنجایی که پلیس برای اثبات ادله خود نیازمند آزمایشات تخصصی است، تمام آزمایشگاه‌های بهداری به آزمایش تشخیص موادمخدر صنعتی و روانگردان مجهز شد.

وی با بیان اینکه یگان‌های انتظامی برای تشخیص استفاده از موادمخدر صنعتی متهمان یا قانون‌شکنان را به این آزمایشگاه ارجاع می‌دهند، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و امنیت قانون‌شکنان را به این آزمایشگاه ارجاع می‌دهند و علاوه بر این مراکز قضایی اشخاصی را برای انجام این آزمایش به بهداری ناجا ارجاع می‌دهند.

وی درباره مشکلات بهداری کل ناجا در پی اختلالات ارز در کشور گفت: علاوه بر افزایش دو تا سه برابری اقلام و تجهیزات پزشکی شاهد فروش نقدی تجهیزات هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر فروشندگان تاخیر بیمه‌ها را نمی‌پذیرند و خواهان فروش نقدی می باشند.

رییس کل بهداری ناجا با بیان اینکه بیمه‌ها نیز دچار مشکل نقدینگی می باشند، گفت: نرخ گذاری‌ها در ابتدای سال انجام می‌شود و این در حالیست که در اواسط سال جاری شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم واین سبب شد که اقلام مصرفی قابل بازگشت نباشد.

مجیدی با بیان اینکه عمده‌ترین بیمه‌ای که بهداری ناجا با آن فعالیت می‌کند، بیمه نیروهای مسلح است، گفت: بیمه نیروهای مسلح نیز با چهار ماه تاخیر پول را واریز می‌کنند که این مسئله با وجود نقدی‌شدن فروش تجهیزات و دارو مشکلاتی را برای بیمارستان‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.