رییس جامعه شیعیان مسکو: امام خمینی (ره) منادی اتحاد مسلمانان جهان بود

بالوغلانف روز جمعه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد حرکت مسلمانان به سوی رفع اختلافات با یکدیگر هستیم و جهان اسلام این روند را مدیون امام خمینی (ره) می باشد.

وی افزود: امام راحل (ره) خدمات گرانبهایی به مسلمانان جهان کرد و امروز هم عزت و کرامت اسلام، بیداری اسلامی ، اصول گرایی و بازگشت انسانها به هویت اصلی خویش در نقاط مختلف جهان از دستاوردهای این خدمات می باشد.

رییس جامعه شیعیان مسکو، گفت: بدون تردید افکار و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شکل گیری و هدایت حرکت های آزادیخواهی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه نقش اساسی داشت و اگر کاخ طاغوت های دست نشانده مانند مبارک، بن علی و قذافی یکی پس از دیگری ویران می شود، از برکت تلاش های امام خمینی (ره) می باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نه تنها به شیعیان، بلکه به برادران اهل تسنن نیز خدمات شایان توجهی کرد و با مساعی وی دین اسلام در عصر معاصر پس از دوره طولانی رکود و قرنها حاشیه نشینی جان تازه ای گرفت.

بالوغلانف گفت: ما در روسیه تاثیرات مساعی امام (ره) و انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم و شاهد هستیم که دولت با احترام با ما رفتار می کند و روابط مسلمانان از جمله برادران اهل تسنن و تشیع گسترش یافته و گرم شده است.

وی افزود: امام (ره) با درک وضعیت و مشکلات تلاش می کرد که تمام نیروهای مسلمانان را برای مقابله با چالش های موجود متمرکز کند و بدون تردید اعلام مساله فلسطین در صدر مسایل کشورهای اسلامی با توجه به عمق مظلومیت مردم این سرزمین، تدبیر سنجیده ای بود که از طرف معظم له اتخاذ شد.

رییس جامعه شیعیان مسکو خاطرنشان کرد: مردم فلسطین سنی هستند و توجه فراوان امام خمینی (ره) به حل این مساله بهترین گواه بر این واقعیت است که امام تفاوتی میان شیعیان و سنی ها قائل نبود و می خواست همه در احیای اسلام نقش داشته باشند.

وی گفت: در این شرایط ضروری است که ما باید راه وی را که از سوی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایران تداوم می یابد، دنبال کنیم و مطمئن باشیم که نصرت خدا در این عرصه همراه ما خواهد بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.