رییس جمهوری برحل سه مشکل عمده زیست محیطی خوزستان دستور وی‍ژه داد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با دستور وی‍ژه بر حل سه مشکل محوری خوزستان ، شامل سد گتوند ، آلایندگی هوا و ریزگردها و نیز بحث انتقال آب ازسرشاخه های رودکارون تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، روحانی عصر امروز سه شنبه درجمع نخبگان و فرهیختگان اهواز که در سالن شهید هاشمی اهواز برگزار شد، گفت : من دراینجا اعلام می کنم که دولت مسئله سد گتوند را به دقت مورد بررسی قراردهد.

وی افزود: این دریاچه ( سد گتوند ) بجایی اینکه مایه امید باشد مایه نگرانی شده است چرا؟ !

رییس جمهوری افزود: چرا این کار صورت گرفته است ؟ ! درابتدای نشست دولت این مسئله را پیگیری کردم و به من گفتند که نگران نباشید حل می شود اما بعدا متوجه شدم که حل نشده است.

روحانی ادامه داد : باید با بررسی آنچه که شده است راه حل پیدا کنیم و مردم را از نگرانی برهانیم.

رییس جمهوری افزود: مردم باید بدانند که صاحب این کشورند و دولت به عنوان کارگزارمردم است .

دکترروحانی به خواسته دوم مردم خوزستان و نمایندگان مردم این استان درمجلس شورای اسلامی درخصوص عدم انتقال آب سرشاخه های رودخانه کارون اشاره کرد و گفت:بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور انتقال آب سرشاخه های کارون فقط برای شرب و اشامیدن استانهای دیگراست و لاغیر.

رییس جمهوری افزود: این مصوبه نگرانی مردم ومسوولان خوزستان ازکارون را رفع می کند.

دکتر روحانی به مسئله آلایندگی زیست محیطی به ویژه ورود فاضلاب ها به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت : : استاندار خوزستان نیازهای لازم دراین زمینه را گفتند . ما منابع ریالی و ارزی مورد نیاز درسال ۹۳ برای اتمام طرح فاضلاب و تصفیه خانه اهوازرا تامین می کنیم و استاندار خوزستان قول دادند که دراین سال مسئله فاضلاب اهواز را حل کنند.

رییس جمهوری درعین حال تاکید کرد که به فکر حل مشکل فاضلاب سایر شهرستان های خوزستان نیز هستیم .

دکتر روحانی به مساله ریزگردها اشاره کرد و گفت : ریزگردها یک بحث مهم زیست محیطی است. دولت برنامه دارد که شورایعالی محیط زیست را مجددا و بزودی تشکیل دهد.

با مقامات عراقی دراین زمینه صحبت مفصل شده است باید باهمکاری سایرکشورها این معضل را حل کنیم . این مساله را که برای خوزستان و بسیاری از استان های دیگر حایز اهمیت است، دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهوری درعین حال به یکی دیگر از مطالبات مردم خرمشهر آبادان برای برخورداری از منطقه آزاد و مزایای آن اشاره کرد و گفت : از نظر ما کل آبادان و کل خرمشهر منطقه آزاد خواهد بود و این مسئله را در دولت بررسی خواهیم کرد.

دکتر روحانی همچنین برلایروبی و پاکسازی اروند رودتاکید کرد و گفت : با توافقی که با عراق صورت گرفته این کار را دنبال خواهیم کرد . اگر اروند احیا شود تاثیرش برای کل استان و ایران خواهد بود.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.