رییس جمهوری سابق لبنان: دولت بشار اسد از حمایت اکثریت مردم سوریه برخوردار است

به گزارش ایرنا، لحود روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو دولتی ‘صدای روسیه’ خاطرنشان کرد: بحران در سوریه یک و نیم سال است که جریان دارد و دولت این کشور همچنان کنترل اوضاع را در دست دارد و این واقعیت نشان می دهد که دولت اسد از حمایت اکثریت مردم این کشور برخوردار می باشد.

وی افزود: اگر مردم سوریه واقعا خواهان رییس جمهور دیگری بود از مدتها پیش شخص دیگری بر سر قدرت آمده بود.

رییس جمهوری سابق لبنان گفت: کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه از گروه های مخالف دولت سوریه جانبداری می کنند و انواع تسلیحات پیشرفته و کمک های مالی ارسال می کنند، اما همه اینها هیچ کمکی به مخالفان دولت سوریه نمی کند.

وی اضافه کرد: علت این امر آن است که اکثریت مردم سوریه از رییس جمهوری منتخب خود پشتیبانی می کنند.

لحود گفت: بدیهی است که در سوریه و لبنان افرادی وجود دارند که حاضرند در ازای منفعتی از یک طرف حمایت کنند و به عبارت دیگر خودفروخته هستند و به منافع کشور خود توجهی نمی کنند. حساب این افراد جدا از مردم است.

وی گفت: گروه های مسلح مخالف دولت سوریه که به کمک های خارجی برای سرنگونی نظام این کشور امید بسته اند، اصلا نیازی به سوریه قدرتمند ندارند.

رییس جمهوری سابق لبنان با اشاره به اصلاحاتی که از یک سال پیش در سوریه اغاز شده است، گفت: بشار اسد برای جلب حمایت مخالفان دولت خود تعداد کرسی های پارلمان را افزایش داد تا آنها را در مدیریت کشور سهیم کند اما هیچ یک از مخالفان از این ابتکار استقبال نکرد و آن را رد کرد.

لحود خاطرنشان کرد: می توان نتیجه گیری کرد هدف مخالفان دولت توسعه یا نوسازی کشور نیست بلکه سرنگونی حکومت اسد را به عنوان هدف دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: گروه های مخالف دولت سوریه هیچ صحبتی از برنامه های خود برای توسعه کشور نمی کنند و می توان نتیجه گرفت آنها فقط در فکر ارضای بلندپروازی های خود هستند و سرنوشت کشور سوریه برایشان اهمیتی ندارد.

سیاستمدار مسیحی لبنانی در باره علت مخالفت غرب با دولت سوریه خاطرنشان کرد: بدیهی است که دولت اسد مانع اجرای برخی طرحهای آمریکا و متحدان غربی اش در منطقه می شود و به همین دلیل برای سرنگونی آن تلاش و برنامه ریزی کرده اند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۲۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.