رییس جمهوری سوریه سه مورد قانون مبارزه با تروریسم را ابلاغ کرد

به گزارش ایرنا از دمشق، خبرگزاری سوریه (سانا) روز دوشنبه با انتشار این مطلب افزود که قانون اول در خصوص مبارزه با تروریسم ، قانون دوم در ارتباط با پایان دادن به خدمت مستخدمان دولت و محرومیت از حقوق بازنشستگی در صورت اثبات حمایت آنها از تروریسم و قانون سوم در خصوص آدم ربایی به عنف و یا فریب به قصد گرفتن خون بهاست.

بر اساس این گزارش فعالیت تروریستی به فعالیتی اطلاق می شود که در جهت هراس مردم و یا ایجاد اختلال در امنیت عمومی و آسیب رساندن به زیرساخت های دولت با بهره گیری از سلاح، مهمات و مواد منفجره باشد.

همچنین سازمان تروریستی به گروهی گفته می شود که دست کم از سه نفر به بالا و با هدف ارتکاب عمل تروریستی و یا فراتر از آن تشکیل شده باشد.

بر این اساس هر فردی که یک سازمان و یا گروه تروریستی سازماندهی و یا تشکیل دهد به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان با اعمال شاقه و هرکس که به قصد اجرای عملیات تروریستی به فردی آموزش کاربرد مواد منفجره را بدهد و یا خود آموزش ببیند، به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان مجازات می شود.

همچنین هر فردی که به قصد اجرای عملیات تروریستی اسلحه، مهمات و یا مواد منفجره قاچاق کند و یا بسازد و یا در اختیار داشته باشد و یا به سرقت ببرد به ۱۵ تا ۲۰ سال زندان محکوم می شود و اگر این اقدامات توام با کشتن و یا معلول کردن شخص باشد، به اعدام محکوم می شود.

بر اساس مفاد قانون دوم هر مستخدم دولت که بر اساس حکم قضایی به دخالت در عملیات تروریستی محکوم شود چه عامل و یا محرک و یا شریک و یا حامی مادی و معنوی باشد و به هر صورتی که باشد، به خدمت وی پایان داده می شود.

سانا در ادامه افزود: بر اساس قانون صادره از سوی اسد هرکس به آدم ربایی به عنف و یا فریب به قصد گرفتن خون بها اقدام کند، به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان با اعمال شاقه و غرامت مجازات می شود.

ظرف ۱۶ ماه ناآرامی در برخی شهرهای سوریه، عده زیادی با بهره گیری از عوامل، اسلحه و مواد منفجره مرتکب جنایتهایی شده اند که به قتل هزاران نفر و معلول کردن شمار زیادی از شهروندان سوری و تخریب اماکن عمومی و خصوصی منجر شده است.

خاورم**۱۴۳۱ **۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۹۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.