رییس جمهوری لبنان نسبت به بروز فتنه در کشورش هشدار داد

به گزارش ایرنا از بیروت، سلیمان در جمع افسران ارتش لبنان در محل وزرات دفاع با اشاره به نقش ارتش در شرایط حساس کنونی گفت: باید به نقش ارتش در حفظ امنیت کشور، ایمان داشته باشیم و اگر خطایی از جانب ارتش سر زده باشد، طبق تحقیقات و قانون با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه ارتش تأکید کرد: حمایت از تعددگرایی و تنوع در لبنان از جمله وظایف ارتش به شمار می روند و ارتش با حفظ امنیت در واقع کشور را از بروز فتنه و نآارامی در امان نگه می دارد.

رییس جمهوری لبنان گفت: ارتش پایه و اساس وجود کلیه مؤسسات دولت است و ما وظیفه داریم از لحاظ سیاسی و معنوی آن را مورد حمایت قرار دهیم و دولت همانند مردم از ارتش حمایت می کند چرا که ارتش برای تمام کشور است و متعلق به نظام یا طایفه خاصی نیست.

سلیمان با اشاره به دعوت گروههای لبنانی به تشکیل جلسات گفت وگوهای ملی اظهار کرد: ما گفت وگوها را برای خود اصل گفتگو یا تعریف عقیده نمی خواهیم چرا که دشمن شناخته شده است و سلاح رویارویی با آن نیز مشخص است.

رییس جمهور لبنان تأکید کرد: ما در واقع به اجرای گفت وگوهای ملی برای پیاده کردن قواعد نظامی قانونی و استفاده از تمامی قوای مردمی که مقاومت در اختیار دارد، نیاز داریم.

از سوی دیگر ‘محمد رعد’ رییس فراکسیون ‘وفاداری به مقاومت’ وابسته به حزب الله در مجلس لبنان روز سه شنبه در دیدار با ‘امیل لحود’ رییس جمهور سابق لبنان، آخرین تحولات لبنان و منطقه را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

وی در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت رییس جمهور لبنان به ایجاد گفتگوهای ملی گفت: تنها با گفتگو است که تفاهم ملی حاصل می شود و ما همه گروههای لبنانی را به ایجاد گفتگوهای ملی برای ایجاد تفاهم ملی دعوت می کنیم.

رعد با اشاره به شرط‌های برخی گروهها برای حضور در جلسات گفت وگوهای ملی ادامه داد: کسی که خواهان گفتگو نیست، نباید برای ایجاد گفتگو قید و شرط بگذارد.

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مورد شرط ربایندگان برای آزادی ۱۱ربوده شده لبنانی در سوریه اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه شرط سیاسی یا درخواستی از سوی گروه ربایندگان دریافت نکردیم و موضوع آزادی ربوده شدگان با دقت و حساسیت تمام دنبال می شود.

وی ادامه داد: بهتر است عملیات آزادی ربوده شدگان لبنانی به دور از رسانه های خبری انجام شود چرا که خبر برخی رسانه ها در این زمینه، درست از آب درنیامد.

خاورم*۳۰۳۴**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۱۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.