رییس جمهور اواخر اردیبهشت ماه به چین سفر می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس‌جمهور کشورمان اواخر اردیبهشت ماه به منظور شرکت در چهارمین نشست سران کنفرانس تعامل و اقدامات جهت اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران “حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی” رئیس‌جمهور کشورمان اواخر اردیبهشت ماه به منظور شرکت در چهارمین “نشست سران کنفرانس تعامل” و اقدامات جهت اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر می‌کند.
گفتنی است؛ ایده تشکیل سازمان سیکا یا کنفرانس تعامل و اقدامات، تدابیر و راه‌های دستیابی به اعتمادسازی در آسیا در سال ۹۲ و به ابتکار سلطان نظربایف، رییس‌جمهور قزاقستان مطرح و در سال ۱۹۹۶ رسما تشکیل شد.

لازم به ذکر است نشست سران سیکا هر چهار سال یک بار و اجلاس وزرای خارجه هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

در حال حاضر این اجلاس ۲۲ عضو دارد و در برگیرنده دوازده عضو ناظر مشتمل بر سازمان‌های بین‌المللی و تعدادی از کشورها از جمله سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه عرب و کشورهایی چون مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین، آمریکا و … است.

از جمله کشورهایی که عضو این سازمان هستند می‌توان به ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، اسرائیل، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، تایلند، ترکیه و … اشاره کرد.

گفتنی است؛ که رییس‌جمهور در جریان سفر خود به شانگهای چین علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله پوتین رییس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.