رییس حفاظت محیط زیست:مشکل انتقال گازوئیل کم گوگردبه مشهدمرتفع می شود

‘محمدجواد محمدی زاده’ عصر روز سه شنبه در خروج از نشست هیات دولت در مشهد به خبرنگاران اظهار داشت: در واقع مشهد در انتهای خط انتقال قرار دارد و به علت کمبود، گازوئیل کم گوگرد به انتهای خط نمی رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون مخازن ذخیره آماده شده و خط تولید گازوئیل کم گوگرد در حال تقویت است و مشکلات انتقال این گازوئیل به اراک ، قم، اصفهان و تهران حل شده و در حال حاضر اولویت ویژه مشهد است و امیدواریم وزیر نفت به تعهدی که برای تامین گازوئیل کم گوگرد برای مشهد در برنامه اعلام شده داده است، عمل کند.

وی در ادامه در بحث معضل زیست محیطی کشف رود در مشهد گفت: چند اقدام خوب در این زمینه صورت گرفت که آخرین آن جلوگیری از کاشت سبزی و صیفی با کمک دستگاه قضایی در اطراف این رودخانه بود که ظاهرا خیلی موفق نبوده است.

وی از مسئولان استان خواست به هیچ وجه اجازه ندهند در حاشیه این رودخانه، کشت سبزی و صیفی انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: واحدهای مسکونی که به صورت غیرمجاز در اطراف این رودخانه ساخته شده و فاضلاب خود را به داخل آن می ریزند برخورد و توسط شهرداری نیز با طراحی مناسب جلوی این امر گرفته شود.

محمدی زاده افزود: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست نیز با واحدهای تولیدی که فاضلاب خود را به داخل کشف رود می ریزند بشدت برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حریم قانون حاشیه کشف رود به میزان ۱۵۰ متر مربع از اطراف رودخانه، حریم قانونی محسوب شده که در اختیار وزارت نیرو است گفت: اگر وزات نیرو این حریم را در اختیار شهرداری بگذارد می توان با کاشت گل و گیاه مانع از کشت سبزی و صیفی شد.

۲۷۱۳/۶۶۵/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۵۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.